در مراسمی در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی از جمعی از خادمان نهج البلاغه تجلیل کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،  رحیمی، معاون اول رئیس جمهور، در سخنانی با اشاره به جمعیت قابل توجه حاضر در نمایشگاه قرآن در سخنانی به اهمیت و جامعیت قرآن کریم و ظاهر و باطن آن اشاره کرد و گفت: قرآن در هیچ لحظه ای متوقف نشده و نخواهد شد.

وی همچنین به جایگاه والای حضرت علی (ع) و نهج البلاغه پرداخت و خطاب به خادمان این کتاب بزرگ افزود: چه خدمتی بزرگتر از این که مردمان در جهت نهج البلاغه که بعد از قرآن قرار دارد، هدایت شوند و همچنین مردم را وارد بطون نهج البلاغه کرد و از آن بهره مند ساخت.

سید محمد حسینی، وزیر ارشاد هم در سخنانی نهج البلاغه را در اوج فصاحت و بلاغت ذکر کرد و گفت: کارهای ادبی داریم که هر یک در رشته ای ماندگار شده اند، مانند حافظ از جهت غزل عرفانی یا سعدی در جهت پند و اندرز ولی نهج البلاغه همه جانبه است.
وی افزود:‌ اگر کسی بخواهد با قرآن آشنا باشد، راه آن گفتار معصومین و آشنایی از راه نهج البلاغه است.

وزیر ارشاد با ذکر جایگاه والای سخنان امیر المومنین علی (ع) از زبان اندیشمندان و فرزانگان گفت: آیت الله حسن زاده آملی حضرت علی (ع)‌ را داری 2 معجزه، یکی عملی از جهت کارهای ایشان مثل فتح خیبر و دیگری کلامی که همان نهج البلاغه است می دانند.

در این مراسم از 5 خادم متوفی قرآنی شامل: حجت الاسلام فیض الاسلام، علامه محمد تقی جعفری، علامه آیت الله محمد باقر محمودی، حجت الاسلام و المسلمین محمد دشتی ، و علامه دکتر سید جعفر شهیدی و 5 خادم حاضر قرآنی شامل: آیت الله سید جمال الدین دین پرور، عزیز اله عطاردی،‌دکتر سید محمد مهدی جعفری،‌حسین استاد ولی، و حجت الاسلام و المسلمین سلمان حبیبی و نیز دو تلاشگر نهج البلاغه شامل: حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا ابهری و محمد مهری علیقلی تقدیر شد.

در انتهای این مراسم از اثر کتابشناسی حضرت امیر اثر حجت الاسلام و المسلمین حبیبی رونمایی شد.

"انتهاي پيام"/س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار