خشم یکی از هیجان های اصلی انسان است. این هیجان از ناکامی نشات می گیرد، خشم می تواند نیرویی برانگیزنده برای غلبه بر موانع و ابزارهایی برای دفاع از خود و دیگران باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خشم می تواند به آسیب دیگران برخورد با آنها و ارتکاب خشونت منجر شود.
یکی از تکلیف های اصلی رشد برای کودکان یادگیری بیان کنترل شده ی خشم و هدایت آنها از طریق راههای بی ضرر و مثبت است.
آگاهی از این امر که والدین از احساس خشم کودک اطلاع دارند و در صورت عنوان شدن آن از سوی کودک عصبانی یا آزرده نمی شوند این آگاهی به او کمک می کند  بر احساس خشم خود فایق شود و از وجود آن در خود احساس گناه یا وحشت نکند.
محمدی روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: والدین می توانند الگویی مثبت به فرزندانشان ارائه کنند و برای ابراز خشم خود محدودیت هایی قائل شوند تا کودکان بتوانند روش های سفید برای ابراز خشم یاد بگیرند و کودکانی که در خانواده های عصبانی و خشمگین پرورش می یابند بیشتر راههای حتی بیان خشم را یاد می گیرند.
وی ادامه داد: آنها باید از طریق اگاه کردن کودکان به غیر قابل پذیرش برخی از شیوه های بیان خشم نظیر کژ خلقی، زدن، گاز گرفتن یا جیغ کشیدن به آنها کمک کنند تا خشم خود را بهتر کنترل کنند.
محمدی خاطر نشان کرد: زمانی که خشم کودکان مداوم باشد والدین باید علل و ریشه ی آنها را پیدا کرده و در صدد درمان آن باشند./ز
گزارش از ریحانه جمشیدی
برچسب ها: ضرر ، مثبت ، خشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار