یک پایگاه خبری آمریکایی نوشت:ایران با اقدامات خود و نیز مدد کشورهای دوست توانسته است ضربه بزرگی را بر دلار آمریکا وارد کند.

به گزارش گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه خبری "نیولفت پراجکت" طی گزارشی درباره اقدامات ایران برای کم اثرکردن تحریم‌ها و ضربه به دلار آمریکا نوشت: بطور فرضی آخرین دور از تحریم‌ها باید ایران را از بین می‌برد زیرا تحریم‌ها بانک مرکزی این کشور را نشانه گرفته بودند اما ایران با موفقیت و پذیرش طلا و دیگر ارزهای رایج بجای "دلار آمریکا" و نیز سیستم تهاتری خرید کالا موفق به پس زدن تحریم‌ها شده است.

بر اساس این گزارش، چین، هند و روسیه از مهمترین کشورهایی هستند که به ایران کمک می‌کنند.

شاید آمریکا در برابر کشوری چون هند از اهرم‌های بیشتری برخوردار باشد اما هنگامی که صحبت از برزیل، هند، روسیه و چین بعبارت دیگر کشورهای "بریک"می‌شود آنگاه آمریکا کم می‌آورد. هم اکنون تمامی معاملات ایران با روسیه به " روبل" انجام می‌شود.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: کشورهای خارجی بجای دور شدن از ایران در پی یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هستند و هم اکنون کره جنوبی و اندونزی با کمک سیستم تهاتری با ایران داد و ستد دارند.

و اما از سوی دیگر در حالی که همه کشورها مجبور به استفاده از دلار آمریکا برای خرید نفت ایران هستند اما تنها استثنا در این زمینه خود ایران است. این کشور هم اکنون به بزرگترین تهدید علیه دلار آمریکا مبدل شده زیرا از دلار تا جایی که می‌تواند استفاده نمی‌کند. درنظر بگیرید که ایران عضو ناتو نیست و از سال 1984 به این رو هیچ داد و ستدی با صندوق بین المللی پول نداشته است.

همچنین دست شرکت‌های آمریکایی در زمینه اکتشاف نفت در ایران قطع شده است.این‌ها همگی ناشی از سیاست‌های اشتباه آمریکا در قبال ایران است.

این پایگاه خبری در خاتمه نوشت: باید گفت که شاید آمریکا در ظاهر ایران را تحریم کرده است اما در واقع فاتحه دلار خود را می‌خواند زیرا ایران درصدد استفاده از دیگر ارزهای رایج جهانی برآمده و کشورهای بسیاری در جهان در پی حمایت از ایران در برابر تحریم‌ها  هستند. باید گفت که تحریم‌ها شاید بزرگترین اشتباه سیاست خارجی آمریکا در طول تاریخ این کشور باشد.

برچسب ها: تحریم ، آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار