مدیر دفتر مبادلات و تجارت برون مرزی شرکت مدیریت شبکه برق ایران از عملیاتی شدن صادرات برق ایران به اروپا از طریق 4 مسیر خبر داد.

عبدالحمید فرزام بهبودی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:صادرات برق به تحقق صادرات برق به اروپا از طریق چندین مسیر میسر است که همه این مسیرها در فاز عملیاتی هستند.
وی افزود: یکی از مسیرهای پیشبینی شده برای صادرات برق به اروپا  از طریق ترکیه  است که با نصب یک ایستگاه پشت به پشت تا سال 2016 بین ایران اروپا از طریق ترکیه برق رد و بدل می شود.
وی ظرفیت انتقال برق به ترکیه را 1200 مگاوات عنوان داشت و اظهار داشت: با توجه به وجود قوانین تجارت آزاد در اروپا می توانیم خود در بازار برق اروپا حضور داشته باشیم.
فرزام بهبودی مسیر بعدی انتقال برق به اروپا را از طریق روسیه و فنلاند ذکر کرد و افزود : زیرساخت ها برای صادرات برق از این مسیر در کشورهای ایران و آذربایجان آماده شده و تنها باید مسائل فنی مربوط بین کشورهای آذربایجان و روسیه برطرف شود .
وی تصریح کرد: اجلاس سه جانبه ای بین ایران ،روسیه و آذربایجان در پیش است که مطمئنا برای این موضوع تصمیم گیری می شود.

مدیر دفتر مبادلات و تجارت برون مرزی شرکت مدیریت شبکه برق ایران انتقال برق از طریق آذربایجان -گرجستان را به عنوان مسیر بعدی صادرات برق به اروپا یاد کرد و گفت : برق انتقالی به گرجستان از طریق ایستگاه پشت به پشت با ترکیه به اروپا انتقال می یابد.
وی خاطر نشان کرد : همچنین برق ایران از طریق عراق و سوریه به لبنان و اروپا منتقل می شود که با رفع مشکلات در آینده ای نزدیک ، این موضوع محقق خواهد شد .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار