رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور گفت که توسعه روش کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی گامی بزرگ در ایجاد امنیت و سلامت غذایی است.

 به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از" شفا"حسن عسکری  افزود: امروزه با توجه به رشد روز افزون جمعیت و نیاز غذایی شدید ، کنترل آفات خسارت زا به محصولات کشاورزی اجتناب ناپذیر است.
وی گفت : در حال حاضر کشاورزان بیش از حد سموم برای کنترل آفات و بیماری ها در مزارع استفاده می کنند که این امر باعث بروز نارسائی های زیادی در جامعه و محیط زیست می شود ازاین رو توسعه روش کنترل بیولوژیک آفات برای امنیت و سلامت غذایی لازم است.
رییس کانون هماهنگی دانش و صنعت تولید فرآورده های کنترل بیولوژیک آفات کشاورزی و دامی گفت: ظرفیت تولید فرآورده های بیولوژیک در کشور بیشتر از آن چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم ازاین رو به کارگیری موثر این فرآورده ها باعث افزایش میزان تولید محصولات سالم و ارگانیک خواهد شد.
عسکری ادامه داد: هدف اصلی ما از کنترل بیولوژیک آفات ، کمک به بهبود و ارتقای سلامت جامعه از طریق تولید محصولات کشاورزی سالم و حفظ محیط زیست از طریق افزایش تولید و کاربرد فرآورده های کنترل بیولوژیک کشاورزی و دامی است.
به گفته وی کشاورزی ارگانیک، رویکردی از نظام تولید است . در این نوع کشاورزی با تکیه بر طبیعت و بهره مندی ازآن و بدون استفاده از هر گونه نهاده که منشا مصنوعی ، شیمیایی و غیر طبیعی داشته باشد ، محصولات تولید و به بازار عرضه می شوند./ع
برچسب ها: افات ، سلامت ، گام ، کنترل ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.