مدیر امور زراعت كشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برای نخستین بار در سطح استان اردبیل، در سال زراعی جاری ذرت سیلویی با الگوی جدید كشت در این شركت استحصال شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جعفر عباداللهی از شروع عملیات برداشت ذرت سیلویی كشت شده به روش جدید در این شركت خبر داد و افزود: با توجه به نیازمندی های مجتمع دامپروری شركت مغان به ذرت سیلویی و تامین مناسب آن از مزارع شركت، امسال برای اولین بار واحد تحقیقات مجتمع زراعت با انجام آزمایشات و تحقیقات مقایسه ای، با روش جدید اقدام به كشت ذرت سیلویی در ردیف های 50 سانتی در سطح حدود 160 هكتار كرده است.

وی با اشاره به مزایا و محاسن این شیوه كشت، گفت: در این طرح، از نظر راندمان تولید به میزان 30 درصد نسبت به الگوی قبلی (75سانتی متری) افزایش نشان می دهد.

عباداللهی در ادامه افزود: اجرای الگوی جدید كشت ذرت سیلویی نیاز به امكانات و ماشین آلات خاصی ندارد و فقط با انجام تغییرات جزئی در واحدهای كارنده و نیز 'چاپر' مجهز به 'پلاتفرم' بشقابی به راحتی قابل اجرا است.

مدیر امور زراعت كشت و صنعت و دامپروری مغان گسترش و فراگیر شدن روش جدید كشت ذرت سیلویی در اراضی بخش خصوصی را در ایجاد تحول و افزایش میزان درآمد منطقه بسیار مهم دانست و گفت: در سال های آتی با جایگزین این الگو، زمینه رشد و پیشرفت همه جانبه شركت كشت و صنعت مغان فراهم شود./س

برچسب ها: اردبیل ، تولید ، ذرت ، سیلویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.