چه کسب و کارهای خرد و کسب و کارهای کلان نکات بازاریابی را بايد رعايت کرد

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران براي ايجاد کسب و کار خوب بايد ايده ها و نکاتي را در ذهن داشته باشيم و رعايت کنيم.


ایده های کلی

 نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شوم.

درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالانه بازاریابی تعیین کنید.

هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم کنید.

یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.

هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید.

یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید.

بازار هدف

 نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید.

 مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید.

  آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.

 از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.

 از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.

 بازار جدیدی شناسایی کنید.

 به یک فهرست پستی مربوطبه حرفه تان بپیوندید.

توسعه محصول

 یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.

 نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.

 نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.

 خدمات خود را به هنگام کنید.

آموزش، منابع و اطلاعات

یک تیم مشاوره در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گرد هم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.

برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.

در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.

کتاب های بازاریابی را بخوانید.

مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.

هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنیدت و ایده های تازه بگیرید.

به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید.

یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده وسایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید.

یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.

سفری خلاق» به شه ریا کشوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرد.

قیمت گذاری و پرداخت

ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.

به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند.

به مشتریان ثابت، تخفیف دهید.

شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاه ها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریاتشان تخفیف بدهید.

برای «پرداخت های سریع» و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید.

ارتباطات بازاریابی

بروشوری از محصولات و خدماتتان را چاپ کنید.

یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.

در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.

برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه هایی را روی کاغذ سفید بدون خط بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد.

رابطه با رسانه ها

 
از انتشارات نشریات جدید متوجه شوید تا اخبر خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.

در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.

مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکارانتان بفرستید.

در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.

در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.

در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.

نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.

اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.

برای مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.

خدمات مشتری و رابطه با مشتری

روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.

برای مشتریانتان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و ... برای شان بفرستید.

تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.

گاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.

شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان

به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.

 
در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید.

 
پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید.

تبلیغات

یک شماره تلفن راحت و به یادماندنی بگیرید.

مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.

برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.

حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.

رویدادهای ویژه

در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتما یک غرفه بگیرید.

یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید.

ایده های فروش

روزنامه ها ونشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.

 حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.

نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.

به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برای شان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار