اکمل الدین احسان اوغلو در بیانیه پایانی نشست سران کشورهای اسلامی در مکه بیان کرد که اوضاع نابسامان برخی کشورهای اسلامی نیازمند حل اختلاف در میان کشورهای اسلامی است .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون عربستان، در ادامه این بیانیه آمده است: همه کشورهای اسلامی در از بین بردن فتنه هایی که امت اسلام با آن چه مذهبی و چه نژادی روبرو می شود، مسئول هستند.

کشورهای اسلامی در بیانیه پایانی خود بر مقابله با تهدیدات جهان اسلام، پیشرفت و توسعه خود و خدمت به ملت های خود و نیز عدم دخالت در امور داخلی همدیگر تاکید کردند.

در این بیانیه همچنین از پیشنهاد ملک عبدالله پادشاه عربستان در تشکیل مرکز گفت و گوی مذاهب اسلامی استقبال شد.

تاکید بر ادامه محوریت پرونده فلسطین و محکومیت ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی و نیز مسئولیت توقف عملیات صلح بر گردن این رژیم از دیگر مفاد بیانیه پایانی نشست سران کشورهای اسلامی می باشد .

کشورهای اسلامی در بیانیه پایانی خود اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان میانمار را اقدامی غیرانسانی خواندند و از دولت این کشور خواستند به خشونت و کشتار مسلمانان پایان دهد.

سران کشورهای اسلامی همچنین بر ایستادن در کنار ملت سوریه تاکید کردند.

گفتنی است نشست سران کشورهای اسلامی به مدت دو روز و به دعوت ملک عبدالله پادشاه عربستان برای بررسی مسائل مهم منطقه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه برگزار شد.

در این نشست محمود احمدی نژاد رئیس جمهور و علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان نیز  شرکت داشتند.



برچسب ها: عربستان ، بیانیه ، نشست ، مکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار