شهرک انرژی های نوين با هدف استفاده از انرژی های تجديد پذير به زودی در مشهد راه اندازی می شود.


معاون هماهنگی امور عمراني استاندار خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با بیان این مطلب گفت: امروزه استفاده از انرژي فسيلي آثار زيستمحيطي و اقتصادي بسيار منفي براي کشور دارد و منابع را هدر ميدهد، لذا در اين شرايط بهرهمندي از انرژيهاي تجديد پذير بسيار حائز اهميت است.

سعيد حسينپور افزود: انرژيهاي فسيلي محدود است و قابل بازيافت نيست، اما انرژيهاي تجديد پذيري نظير باد و خورشيد به راحتي در اختيار ما گذاشته شده است و هيچ هزينهاي بابت دريافت آن پرداخت نميکنيم.

وي خاطرنشان کرد: ما در بخش انرژي باد دهليزهاي تعريف شدهاي در سطح استان داريم که نمونه آن نيروگاه بادي بينالود است که در حال حاضر از آن بهرهبرداري ميکنيم.

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان رضوي تصريح کرد: اين موضوع بايد به صورت جدي پيگيري شود و در حوزه استفاده از انرژيهاي تجديدپذير در سطح استان انسجامي به وجود آيد.

وي با اشاره به اين که در زمينه منسجم کردن اين گونه فعاليتها اقداماتي شده است، افزود: پژوهشکده هوا خورشيد و شرکت برق منطقهاي در اين حوزه فعاليتهاي خوبي انجام دادهاند و به نظر ميرسد کارهاي پراکنده زيادي در کشور در اين رابطه انجام شده اما نياز است اين اقدامات در يک جا جمع و در واقع همافزايي ايجاد شود.

وي تاکيد کرد: در واقع مرکزی به نام شهرک انرژیهای نوين میتواند نقش بانک اطلاعات اين موضوعات را داشته باشد و به صورت منسجم اقدامات، برنامهريزيها و حمايتهاي لازم را انجام دهد./س 

برچسب ها: شهرک ، انرژی ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.