معاون اداره کل حقوق بشر زنان وزارت امورخارجه گفت:جمهوری اسلامی ایران توانسته در کنفرانس وزرایی تهران با ایجاد قطعنامه فقه، نقش حقوقي زن را در توسعه جوامع تثبيت كند.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اعلایی، معاون اداره کل حقوق بشر زنان وزارت امورخارجه در نشست راهبردی زن از منظر حقوق بشر اسلامی اظهار داشت: راهبرد ایران در حوزه زن و خانواده در چارچوب OIC به 3 محور تثبیت نگاه برون گرا در کنار نگاه درون گرا در حوزه حقوق بشر، احراز و احصار اختلافات نظام اسلامی با نظام غربی در حوزه حقوق بشر زنان و مفهوم سازی اسلامی و اشاعه بین المللی آن استوار است.

معاون اداره کل حقوق بشر زنان وزارت امورخارجه تصریح کرد: در فرآیند جهاني شدن فقط دولت‌ها مسئول نقض حقوق بشر نیستند بلکه دولت‌های فراملی نیز مسئول خیلی از موارد نقص حقوق بشر در دنیا هستند.

وی در تحلیل دستاوردها افزود: درباره تحلیل دستاوردها در ابتدا باید مفاهیم و موضوعات مورد توجه قرار گیرد چرا كه  ثبت اشارات به اصول اسلامی، اسلام ستیزی و توهین به مذاهب، طرح مفهوم کلی توسعه کمال گرا و الگوسازی بر مبنای زندگی زنان در ادیان آسمانی از مفاهیم دستاوردها به شمار می‌رود.

اعلایی با اشاره به مناسبت‌ها گفت: دومین موضوع مورد توجه در تحلیل دستاوردها، بررسی مناسبت‌ها با تکیه بر اصول، جهان شمولی، حقوق بشر در بستر شریعت اسلامی، ایجاد هویت اسلامی در حقوق بشر و ایجاد بسترهای مناسب است.

معاون اداره کل حقوق بشر زنان وزارت امورخارجه با بیان مفاهیم جریان سازی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است در کنفرانس وزرایی تهران با ایجاد قطعنامه فقه، نقش زن در توسعه جوامع را تثبيت كند.

وی با تحلیل OPPAW بیان کرد: در حال حاضر نظام بین المللی حقوق بشر اکثر جوامع را پذیرفته است و کلیه اعضای OIC به CEDAW پیوسته اند و جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است ارزش های اسلامی و راهکارهای اجرای آن را به CEDAW اضافه کند.

اعلایی با بیان اینکه زن در CEDAW و OPPAW به عنوان موجودی با هویت اقتصادی و سیاسی تعریف می‌شود، اذعان کرد: موجودیت فرهنگی و تربیتی زن در در CEDAW و OPPAW غایب است.

وی تاکید کرد: مفاهیم ذاتی که در حقوق بشر جهان وجود دارد باید بازنگری شود و اصلاحات لازم صورت گیرد.

"انتهاي پيام"/پ3
برچسب ها: حقوقی ، بشر ، اعلایی ، وزارت ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار