به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران غلامرضا مصطفي پور در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: همه بانک هاي کشور براساس قانون بانکداري بدون ربا فعاليت مي کنند اما بخشي از کارهاي آنها قرض الحسنه است که به رفع نيازهاي ضروري مردم اختصاص دارد اما بانک قرض الحسنه مهر ايران فعاليت تجاري ندارد.
وي گفت: منابع بانک قرض الحسنه مهر ايران شامل پس اندازها و حساب هاي جاري قرض الحسنه است و در 5 سال اخير نشان داد که بانکداري قرض الحسنه مي تواند موفق باشد.
وي با اشاره به رشد 170 درصدي منابع بانک قرض الحسنه در ايران در سال 1389 (رتبه نخست در ميان بانک هاي کشور) گفت: رشد منابع بانک در سال 1390 هم حدود 150 درصد بوده در حالي که ميانگين رشد منابع با بانک هاي ديگر 20 درصد بوده است.
مصطفي پور تصريح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ايران فاقد هر گونه مطالبات معوق و مشکوک الوصول بوده و اين موارد کمتر از يک درصد است. وي گفت: مخاطبان تسهيلات و خدمات بانک قرض الحسنه مهر ايران همه اقشار جامعه هستند که حداکثر 10 ميليون تومان براي رفع نيازهاي ضروري و اشغالزايي آنها کمک مي کند.
وي افزود : سپرده گذاران بانک هم عمدتا افراد خير و فعالان اقتصادي و اهالي کسبه و تجاري هستند که با نگرش قرض الحسنه اي ، گردش وجوه خود را از طريق اين بانک انجام مي دهند. مصطفي پور افزود : نرخ کارمزد تسهيلات اين بانک 4 درصد براي تامين هزينه هاي جاري است و پيشرفته ترين خدمات بانکداري الکترونيک، شتاب، ساتا و اينترنتي را هم ارائه مي کند.
مديرعامل بانک قرض الحسنه مهر ايران بر ضرورت توسعه فرهنگ قرض الحسنه تاکيد کرد و گفت: کشورهاي همجوار خواهان استفاده از تجارب اين بانک هستند و ما هم آمادگي همکاري داريم./عب