رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور گفت: با تبديل تهديدها در دانشگاه‌ به فرصت‌ و بهره‌گيري از جنگ نرم در مقابل دشمن، مي‌توانيم تمام اهداف غرب را نقش برآب و تحقق دانشگاه اسلامي را به عنوان يك پيشرفت بزرگ براي نظام قلمداد کنيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران سهراب صلاحي رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور در هفتمين كارگاه آموزشي جنگ نرم كه امروز(سه‌شنبه) در دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد در تشريح رويكرد پنج ساله اين سازمان در زمينه تحقق دانشگاه اسلامي اظهار داشت: با توجه به رويكرد سازمان بسيج اساتيد طي پنج سال اخير، تحقق دانشگاه اسلامي به عنوان هدف اوليه اين سازمان قرار گرفته است.

وي در ادامه افزود: تحقق اين امر از هر زوايه‌ موضوع بسيار مهمي است كه  بايد مورد بررسي كارشناسي قرار گيرد و در بحث‌هايي همچون قدرت بين‌المللي ايران و الگوي اسلامي ايراني در جهان‌، تحقق دانشگاه اسلامي را براي همگان مهم قلمداد كنيم.

رييس سازمان بسيج اساتيد در ادامه به تاثيرات نيروي انساني در تحقق اهداف ملي اشاره و تصريح كرد: با توجه به همساني گفتمان غالب در دانشگاه‌ها و انقلاب اسلامي، افرادي در دانشگاه‌ها حضور دارند كه گاهي نظرياتي ارايه مي‌دهند كه بر خلاف برخي اصول انقلابي است و بايد در اين راستا به همت قشر دانشگاهي كشور، اعتقادات ديني دانشجويان را با تخصص در يك حوزه‌ مشخص تلفيق كنيم.

صلاحي دانشگاه را اصلي‌ترين هدف دشمن براي رسيدن به اهداف خبيثانه خود در منطقه دانست و گفت: دشمن درصدد است تا از طرق مختلف در حوزه‌هاي مختلف عليه  ايران سنگ‌اندازي كند و تنها حوزه‌اي كه مورد تهاجم غرب قرار نگرفته ، مراكز دانشگاهي است چرا كه به عملكرد و رفتار دانشجويان  به عنوان عوامل موثر براي رسيدن به اهدافشان در راه‌اندازي جنگ نرم نياز دارند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور گفت: با تبديل تهديدها در دانشگاه‌ها به فرصت و بكارگيري متقابل جنگ نرم در مقابل دشمن مي‌توانيم تمام اهداف غرب را نقش برآب كنيم.


وي با بيان اينكه تهران بزرگ ششمين استاني است كه تاكنون ميزبان برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي جنگ نرم بوده ،خاطر نشان كرد: استان‌هاي گلستان ، مازندران، زنجان، مشهد و شهرهاي شمالي ايران به عنوان مراكز برگزاري كارگاه آموزشي جنگ نرم براي اساتيد بسيجي بوده‌اند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد در ادامه افزود: انجام كارهاي گروهي اساتيد و همچنين تحليل درست از مراكز دانشگاهي به عنوان اركان تاثير‌گذار براي پيشرفت نظام جمهوري اسلامي مد نظر اساتيد بسيجي است.

وي تشكيل حلقه‌هاي علمي در دانشگاه‌ها و تشكيل كارگروه تحول در علوم انساني را از دستاوردهاي سازمان بسيج اساتيد دانست و ابراز داشت : تاكنون 23 كارگروه را بنا كرده‌ايم كه بتوانيم  با نقد آرماني نظريات مبنايي غرب و مورد  بحث گذاشتن آن مطالب در دانشگاه‌ها بتوانيم آن را به يك گفتمان بزرگ تبديل كنيم.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار