معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد از رتبه دوم مشهد در حوزه خدمات الکترونیک شهری در بین شهرهای ایران خبر داد


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد مهدی برادران در دومین نشست خبری نمایشگاه السیت با بیان این مطلب گفت: در پنجمین نمایشگاه السیت که از اول تا چهارم شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد دستاورد هایی متفاوتی نسبت به نمایشگاه سال گذشته ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در تمامی حوزه های شهرداری و سازمان های تابعه طی یک سال گذشته در بستر ای تی اقدامات شاخصی صورت گرفته است به گونه ای که امروزه در تمام عرصه های مدیریت شهری مشهد از فناوری اطلاعات بهره گیری شده است.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد بیان داشت: در پنجمین نمایشگاه اله سیت از 70 زیر پرتال شهری،23 خدمت در حوزه خدمات شهری،36 خدمت در عرصه شهرداری و 159خدمت در عرصه اطلاع رسانی رونمایی خواهد شد.

برادران ادامه داد: همچنین در کنار موارد مذکور از داشبورد های مدیریتی حوزه معاونت برنامه ریزی، سیستم یکپارچه برداشت استراتژیک شهر مشهد نیز رونمایی می شود.

وی همچنین از برگزاری نشست های تخصصی و کارگاه های مختلف در حاشیه نمایشگاه خبر داد و تصریح کرد: برگزاری این کارگاه ها و جلسات فضای نمایشگاه را از حالت صرفا فیزیکی بودن خارج خواهد کرد و همچنین به ارتقای تعاملات گروه های فکری در این زمینه نیز کمک خواهد کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد همچنین با اشاره به ایجاد اولین نمایشگاه بازی های رایانه ای مشهد گفت: در این نمایشگاه که با همکاری بنیاد بازی های رایانه ای کشور برگزار خواهد شد آخرین دستاورد های حوزه سرگرمی و بازی های رایانه ای ارائه خواهد شد تا در کنار حضور متخصصان در نمایشگاه شهروندان نیز بتوانند از این مکان بازدید داشته باشند.

برادران در خصوص حضور بخش های مختلف در این نمایشگاه گفت: در حال حاضر بخش خصوصی، دولتی و بخش عمومی غیر دولتی در این نمایشگاه حضور فعال دارند که این می تواند سطح کیفی نمایشگاه را نیز ارتقاء دهد.

وی با اشاره به جایگاه مشهد در خدمات الکترونیک شهری تصریح کرد: طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و اطلاعات مشهد بعد از تهران در حوزه خدمات الکترونیک شهری رتبه دوم را کسب کرده است که در همین راستا تلاش شده در سال آینده این رتبه ارتقا پیدا کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد در ادامه در خصوص رتبه ایران در حوزه دولت الکترونیک گفت: در حال حاضر ایران در بین کشور های جهان و در حوزه دولت الکترونیک دارای رتبه صدم می باشد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در ایران متخصصان زیادی در حوزه ای تی فعال هستند ایران باید در بین 10کشور برتر جهان حضور داشته باشد./س 

برچسب ها: فناوری ، الکترونیک ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.