سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: سازمانها تا زماني كه با فرهنگ صنعتي ، الزامات آن و استانداردها آشنا نباشند پیشرفت نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در جلسه شورای استاندارد که با حضور معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان غربی، مدیر کل استاندارد و برخی از مسئولین دستگاه های اجرایی در شرکت پاکدیس ارومیه برگزار شد، افزود: رعایت استاندارد در واحدهای صنعتی زمینه پیشرفت و رقابت در سطح ملی و بین المللی را فراهم می کند.

وی گفت: استاندارد كردن و به كارگيري استانداردها هم براي توليد كننده و هم براي مصرف كننده فوايد بسياری دارد و می تواند افزایش سطح تولید و دسترسی آسان به کالای مورد نظر را سبب شود.

اکبری تعيين خواص و مشخصات مورد نظر، تعيين و تشريح روشهاي توليد، ‌كاهش تنوع، صرفه جويي در مواد اوليه وانرژي، كاهش ضايعات، بهبود كيفيت محصولات، تسهيل در انبارداري، بسط و گسترش بازرگاني داخلي و خارجي را از جمله فواید استانداردسازی محصولات و واحدها برای تولید کنندگان برشمرد.

وی همچنین یادآور شد: به موجب رعایت استانداردها در واحدهای تولیدی، مصرف کنندگان می توانند ضمن پرداخت هزینه کمتر و سهولت در سفارش از ایمنی کالا و محصول اطمینان یافته و براحتی کالاهای باکیفیت و مرغوب تهیه کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.