معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: 27 درصد اعتبارات تملك دارایی این استان در بخش كشاورزی هزینه می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:
محمود عیدی، با بیان اینکه اعتبارات استانی سال جاری نسبت به سال گذشته 17 درصد رشد داشته است افزود: پیش بینی می شود تاپایان سال این اعتبارات به 300 میلیارد تومان برسد كه ازاین محل، اعتبارات بیشتری به بخش كشاورزی اختصاص داده می شود.
وی، با اشاره به اختصاص 110 میلیارد تومان از اعتبار ملی به بخش كشاورزی این استان اظهار داشت: این اعتبار كه با پیگیری مجمع نمایندگان استان محقق شده، تاثیر چشمگیری بر بهره وری بخش كشاورزی خواهد داشت.
عیدی، با تاكید بر توسعه كشاورزی با مدیریت صحیح منابع آبی، افزود: هم اكنون مطالعه ایجاد روش های نوین آبیاری در 14 هزار هكتار از اراضی استان چهارمحال وبختیاری با قابلیت ایجاد هفت هزار شغل برای توسعه باغات دردست تهیه است كه بخشی اعظم منابع مالی آن از اعتبارات استانی تامین می شود.
معاون عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری راندمان آبیاری بخش كشاورزی استانرا 46 درصد عنوان کرد و گفت: این استان در زمینه مدیریت مصارف منابع آبی یكی از بهترین استانهای كشور است.
عیدی افزود: باتوجه به كاهش یك سومی منابع آب كشاورزی این استان باید با مدیریت روش های آبیاری، بهره وری منابع آب استان چهارمحال و بختیاری افزایش یابد.
وی تصریح كرد: این استان در زمینه اجرای طرح های آبیاری نوین پیشرفت های چشمگیری نسبت به دیگر استان های كشور دارد اما باید با مدیریت مطلوب در بخش برداشت های غیرمجاز و نوع الگوی كشت، راندمان بهره وری منابع آبی را بیش از پیش افزایبش داد.
دبی منابع آب كشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از 66 متر مكعب در ثانیه به 27 متر مكعب رسیده كه این امر باعث كاهش تولید محصولات كشاورزی این استان شده است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.