با توجه به تبعات سوء ظروف یکبار مصرف پلیمری که با وجود دو فاکتور مهم چربی و دما در مواد غذائی می تواند منومر آزاد کند و به تدریج ایجاد سرطان کند، استفاده از این ظروف در مراکز طبخ موادغذایی ممنوع است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر حیدری معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان ضمن بیان این مطلب گفت: پیرو دستور وزیر بهداشت این اقدام بهداشتی در سال جاری با همت صنوف مرتبط و فعالیت چشمگیر بازرسان بهداشت محیط در استان اصفهان کلید خورده است.

در همین راستا مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اعلام کرد: تمام رستوران‌ها تا پایان مردادماه و تمام کارگاه‌های لبنیاتی از اول شهریور ماه ‌باید نسبت به جایگزین نمودن ظروف گیاهی اقدام کنند.

مهندس حسین صفاری افزود: طی بازدید کارشناسان و بازرسین بهداشت محیط چنانچه مراکز فوق کماکان از ظروف پلیمری استفاده کنند، ضمن جمع آوری ظروف، متخلفان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت: غیر از فاکتور حفظ سلامت مصرف کنندگان مواد غذائی، مشکل زیست تخریب‌پذیر بودن ظروف پلیمری و به مخاطره افتادن سلامت زیست از جمله معضلات این ظروف است.

گفتنی است: ظروف یکبار مصرف پایه گیاهی غالباً از نشاسته ذرت تهیه می‌شود که حداکثر پس از شش ماه قابل تجزیه در خاک بوده و برای سلامتی نیز هیچگونه ضرر و زیانی ندارد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار