خوشا به حال کسی که قائم اهل بیت مرا درک کند در حالیکه در زمان غیبت پیش از قیامش به امامت او معتقد باشد و با دوستانش دوستی کند و دشمنانش را دشمن بدارد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ ماه درخشان در آخرین یادداشت خود نوشته است:

صفحات انتظار را که در کلام امنای خداوند ورق می زنم همواره از خود می پرسم: می دانی می توانی که باشی؟

شنیده ای که رسول خدا (ص) دلتنگ که بود آن روز که در جمع اصحابش دو بار دعا فرمود: «خدایا دیدار برادرانم را نصیبم کن»

اصحاب عرض کردند: یا رسول الله مگر ما برادران تو نیستیم؟

فرمود: « نه شما اصحاب من هستید و برادرانم قومی در آخر الزمان هستند؛ در حالی به من ایمان آورند که مرا ندیده باشند. خداوند نام های آنان و نام های پدرانشان را به من شناسانده است؛ پیش از آنکه از پشت پدران و رحم مادرانشان بیرون آورده باشد. هر یک از آنان نگهداریش از دین خود بیشتر و شدیدتر از دست کشیدن بر بوته ی خار در شب تاریک و یا به دست گرفتن آتش فروزان می باشد. آنان چراغ های تاریکی هستند خداوند ایشان را از هر فتنه و آشوب تیره ظلمانی نجات می دهد» (مکیال المکارم/جلد 2/بخش 8/وظیفه 31) (ج2ص 268)

آیا شنیده ای که برادرش را خبر داد:

« ای علی! بدان که شگفت آورترین مردم در ایمان و مهم ترین ایشان از لحاظ یقین مردمانی در آخرالزمان هستند که پیغمبر را ندیده اند و دلیل روشن از میانشان رفته است (در عین حال) به سیاهی روی سپیدی (نوشته هایی که از آثار گذشتگان بر جای مانده) ایمان آورده اند.» (کمال الدین/ج 1/ص 288)

شنیده ای او (ص) که جبرئیل امین در ملکوت از همراهیش باز ماند که شأن او بالاتر از ملک مقرب خداوند بود چه فرموده است:

« خوشا به حال کسی که قائم اهل بیت مرا درک کند در حالیکه در زمان غیبت پیش از قیامش به امامت او معتقد باشد و با دوستانش دوستی کند و دشمنانش را دشمن بدارد، چنین کسی از رفقای من و مورد دوستی من و گرامی ترین امت نزد من در قیامت خواهد بود.» (کمال الدین /ج 1/ص 286)

می دانی در چه زمانی هستی؟ زمانی که سخت است نگه داشتن ایمان، زمانی که محبوب ترین رسول الهی (ص) فرمود:

« زمانی بر مردم خواهد آمد که حکومت جز به وسیله ی کشتن و ستمگری به دست نیاید و ثروت جز با غصب و بخل فراهم نگردد و محبت و دوستی جز با بیرون راندن دین و پیروی هوای نفس حاصل نشود، پس هر که آن زمان را دریابد و بر فقر صبر کند در حالیکه می تواند به ثروت برسد و بر دشمنی مردم صبر کند در حالیکه (به وسیله ی از دست دادن دین و پیروی از هوس) بتواند محبت مردم را جلب نماید و بر خواری صبر کند در صورتی که قدرت عزیز شدن را داشته باشد خداوند پاداش پنجاه صدیق از تصدیق کنندگان مرا به او خواهد داد.» (اصول کافی، 2/91)

می دانی در چه زمانی هستی؟وقتی امام صادق (ع) می‌فرماید:‌ «اگر دوران او (فرزندم مهدی) را درک می‌کردم،‌همه روزهای زندگیم را در خدمت به او می‌گذرانیم» وقتی پیامبران و امامان در خدمتبه امام زمان پیشتازند،‌ وظیفه‌ شیعیان منتظر در خدمت به ساحت مقدّس او چقدر است؟‌ بی‌تردیدخادمین دوران ظهور،‌ همان خادمین دوران غیبت‌اند.

می دانی در چه زمانی هستی؟

زمانی که اگرچه سخت است، اما می توانی همان شوی که رسول خدا دلتنگ دیدارش بود ، کهچراغ تاریکی اش خواند، که شگفت ترین مردم در ایمانش نامید، که مژده اش داد بهبرابری  با پنجاه صدیق از تصدیق کنندگانش،همان کس که خادم امام خویش است، بی آنکه او را به چشم سر ببیند...

می دانی می توانی که باشی؟

چقدر ظالمی بر خود ای نفس     می دانی می توانی که باشی؟

خدایا یاری ام کن تا در دو راهی های انتخاب آن زمان که بین رضایت نفس و رضایت تو قرار می گیرم، آن زمان که بین بدست آوردن تأیید تو یاتأیید بندگانت گیر می کنم خدایا یاری ام کن همیشه وهمیشه تو تنها انتخابم باشی.

خدایا! سخت است دست کشیدن بر بوته ی خار در شب تار، خدایا سخت است در دست گرفتن آتش فروزان یاری ام کن که شیرین است دیدارتآنزمان که تو راضی باشی

شیرین تر از تمامی سختی ها
یاری ام کن
به فضل و رحمتت ای مهربان ترین مهربانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.