یک نهم میهمانان فرهنگی کل کشور در استان فارس پذیرش شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رییس اداره تعاون وامور رفاهی آموزش و پرورش فارس گفت : امور رفاهی آموزش و پرورش فارس رتبه نخست در کشور را از لحاظ پذیرش میهمانان فرهنگی کسب کرده است .

داداله زارع افزود: در استان فارس به دلیل اینکه شهر شیراز قطب درمانی جنوب کشور محسوب می‌شود حتی از خارج از کشور نیز برای درمان به این شهر می‌آیند.

زارع اضافه کرد: فرهنگیان استان‌های سراسر کشور نیز برای ادامه درمان و به ویژه مسائل پیوند اعضا به استان فارس می‌آیند.

به گفته وی، برای فرهنگیانی که به خاطر درمان به فارس می‌آیند در شهر شیراز یک مکان ویژه پیش‌بینی شده که علاوه بر باشگاه‌های فرهنگیان موجود در شهر شیراز بوده و ویژه بیماران است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در شهر شیراز سه باشگاه وجود دارد که دو مورد آن اسکان و پذیرایی را ارائه می‌دهد و در یکی فقط پذیرایی ارائه شده و امکان اسکان ندارد.

وی ادامه داد: در خیابان خلد برین مرکزی که اهدایی خیر است با هزینه 60 میلیون تومان در سال گذشته بازسازی شد و هشت سوئیت برای بیماران فرهنگی که بعد از پیوند اعضا دوران نقاهت را طی می‌کنند یا در نوبت پیوند هستند، راه‌اندازی شد.

زارع اضافه کرد: این مرکز طوری طراحی شده که بیماران نیازی به خروج نداشته باشند و مبلغی که بابت اسکان گرفته می‌شود تنها پاسخگوی آب، برق و هزینه سرایداری است و از درآمد بخش‌های رفاهی دیگر مابقی هزینه‌های این مرکز پرداخت می‌شود تا بیمار دغدغه‌ای جز درمان خود نداشته باشد.

مسئول امور رفاهی آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: فرهنگیان شاغل با پرداخت حق بیمه که بخشی از آن را آموزش و پرورش به صورت یارانه پرداخت می‌کند از هزینه بستری، دارو و درمان معاف هستند.

وی افزود: هزینه پرداختی به بیمه فرهنگیان شاغل جز در مورد بیماری‌های دندان، هزینه عینک و آمبولانس در موارد دیگر و بیماری‌های پرهزینه بدون سقف است.

به گفته وی، سقف بیمه تکمیلی هر قرارداد بیمه برای فرهنگیان بازنشسته 6 میلیون تومان است.

زارع ادامه داد: از محل صندوق بیماران صعب‌العلاج به بیماران فرهنگی که هزینه‌های بیشتری پرداخت می‌کنند و در تعهدات بیمه پیش‌بینی نشده است کمک دیگری انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تمام دانش‌آموزان و کارکنان دارای شغل در واحدهای آموزشی زیرپوشش بیمه حوادث هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در تمام استان‌ها در تابستان و ایام نوروز ستادهای اسکان برای میهمانان فرهنگی و همراهان آنها پیش‌بینی می‌شود و در استان فارس نیز در تمام شهرستان‌ها و مناطق آموزشی ستادهای اسکان فعال هستند و به مراجعان فرهنگی خدمات ارائه می‌دهند.

به گفته وی، در مراکز استان‌ها یک وعده غذای گرم نیز به خانواده فرهنگیان ارائه می‌شود تا در روز نخست که خسته هستند فرصتی برای آشنایی با بافت شهر داشته باشند.

وی تصریح کرد: در تابستان از آغاز تیر‌ماه تا 15 شهریور‌ماه میهمانان فرهنگی زیارتی و تفریحی این استان کمتر هستند و بیشتر برای درمان مراجعه می‌کنند./س


برچسب ها: میهمان ، فرهنگی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.