دانشگاه سوره با حضور در بخش دانشگاهی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، 10 هزار فصلنامه ادبی هنری عصر آدینه را در بین دانشجویان و بازدیدکنندگان توزیع کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران و به نقل از ستاد اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، دانشگاه سوره با هدف ترویج فرهنگ مطالعه اقدام به توزیع فصلنامه ادبی هنری عصر آدینه در بین بازدیدکنندگان کرده است.

فصلنامه ادبی شامل فصل هایی چون؛ تاملی در اصطلاح هنر اسلامی،خوشنویسی و رمز پردازی،49 تجلی موعود در لسان الغیب و بررسی 100 موسیقی در زیبا شناسی اسلامی است.
 
 پرسش از هنر موعود، تاملی در اصطلاح هنر اسلامی، ندبه در مقام سبز، هالیوود و جنگ سرنوشت، راهنمای فیلم های آخرالزمانی و حسب حال روایت نیز از دیگر بخش های این فصل نامه است.

در بخش نخست این فصلنامه آمیختگی هنر اسلامی و حکمت، هنر در قرآن و سنت، زیبایی در قرآن و سنت، در فصل دوم به هنر در قرآن به موضوعاتی چون آیا خداوند تنها خالق است،خداوند در مقام تنها خالق و التزام هایی برای هنر و هنر اسلامی پرداخته شده است. در این فصلنامه همچنین مقاله ادبی تجلی موعود در لسان الغیب حافظ شیرازی توسط سید محمد تقی آیت اللهی نیز آوره شده است که مهدویت را از منظر شاعر بزرگ ایران حافظ شیرازی بررسی می کند.

درا ین فصلنامه داستان هایی از تاریخ ادبیات ایران با عنوان ندبه در مقام سبز، اشعاری از شاعرانی چون شفعیعا، هوشنگ ابتهاج، سید حسن حسینی، سعید بیابانکی، سید صالح سجادی، امیر اکبرزاده، محمد جواد آسمان، ایوب پرندآور، ونثر های ادبی و موسیقی گرد آوری شده است.  همچنین در مورد اسلام و موسیقی صحبت و دیدگاه های متفاوتی از اندشمندان درباره قرآن ارایه شده است، به عقیده برخی از دانشمندان دینی تلاوت سنتی قرآن، هم واحد موسیقی و هم شعر را شامل می شود، در تحلیل این موضوع به اشکال موسیقی در سنت های عمده کلاسیک موسیقی در جهان اسلام به ویژه موسیقی ایرانی ،آندلسی،عربی شرق نزدیک، ترکی و شمال هند پرداخته شده است.

در این فصلنامه درزمینه برخورد اجرام آسمانی و به کارگیری این مسئله در تولید فیلم های هالیوودی آمده است؛« دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در گذشته سه مورد مشخص ، اجرام آسمانی به کره زمین برخورد کرده اند، که آخرین آن در 65 میلیون سال قبل رخ داده است که به انهدام دایناسورها منجر شده است و ممکن است در آینده ای نزدیک چنین برخورد هایی رخ دهد. »

فصلنامه ادبی عصر آدینه در 160 صفحه به همت دانشگاه سوره به چاپ رسیده است و در نمایشگاه قرآن توزیع شده است.

بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 25 تیرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلی بزرگ حضرت امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرده است و تا 24 مرداد  ادامه دارد./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار