مدیر منابع طبیعی و کشاورزی سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، از اجرای 86طرح در بخش منابع طبیعی و کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

محمد میرزایی گفت: منابع طبیعی یک ثروت خدادادی است که به صورت رایگان در اختیار انسانها قرار دارد و چنان اهمیتی دارد که به تنهایی در سرنوشت ملتها و تعیین جایگاه آنها در دنیا نقش اساسی را ایفا می کند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه نیز به واسطه اقلیم بی نظیر و متنوعی که دارد در بحث منابع طبیعی و کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای در کشور می باشد که این مهم ضرور ت توجه بیشتر به آن را می رساند.

میرزایی افزود: گرچه عمده فعالیت بسیج سازندگی محرومیت زدایی، کمک به دولت در کم کردن هزینه ها، ایجاد اشتغال موقت و دائم، پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان و ترویج فرهنگی کار و تلاش بسیجی در سطح جامعه است اما از سال 1385 با توجه به نیاز استان برای فعالیت در عرصه منابع طبیعی و کشاورزی، بسیج سازندگی نیز وارد این مقوله شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: اولویت بسیج سازندگی در امر منابع طبیعی و کشاورزی، پیشگیری و مهار سیل، کنترل فرسایش و رسوب خاک، تولید نهال، حفاظت و صیانت از جنگل ها و مراتع، احداث کانالهای آبرسانی اراضی کشاورزی، ایجاد استخرهای ذخیره آب کشاورزی، اجرای سیستم های آبیاری قطره ای، ارائه آموزشهای کشاورزی و ... می باشد.

وی یادآور شد: از سال 1385 تا کنون 86 پروژه منابع طبیعی و کشاورزی در سطح استان را با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال انجام داده ایم.

میرزایی افزود: تمام پروژه هایی که بسیج سازندگی انجام می دهد از جمله پروژه هایی است که سایر سازمانها و حتی بخش خصوصی امکان انجام آن را ندارند.

مدیر منابع طبیعی و کشاورزی سازمان بسیج سازندگی سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، گفت: در سال گذشته بسیج سازندگی در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی استان موفق شد که 600 هزار نهال مرتعی را تولید و 35 هزار مورد آن را کاشت کند.

وی ادامه داد: امسال در مدت سه ماهه اول 25 هزار و 835 نفر روز عملکرد در حوزه منابع طبیعی و کشاورزی استان داشته ایم./س
برچسب ها: طرح ، منابع ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.