رئيس سازمان مديريت بحران کشور گفت: دولت با ساخت 20 هزار واحد مسکوني براي مناطق زلزله‌زده موافقت کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران حسن قدمي رئيس سازمان مديريت بحران کشور صبح امروز(دوشنبه) با حضور در جلسه علني مجلس گفت: بعد از وقوع زلزله، بلافاصله جلسه سازمان مدیریت بحران کشور در این زمینه تشکیل شد تا تصمیمات لازم برای امدادرسانی به زلزله زدگان آذربایجان شرقی اتخاذ شود.

 وي در ادامه افزود: متأسفانه بازسازی بافت‌های فرسوده سرعت خوبی در استان آذربایجان شرقی نداشته ‌و برخی از مردم به دلیل گلی بودن سقف خانه‌هایشان، جان خود را از دست دادند.

 قدمي همچنين تصريح كرد: متأسفانه وسعت خرابی‌های زلزله اخیر آذربایجان شرقی به دلیل فضای ساخت و ساز، زیاد بوده ‌اما پس از وقوع حادثه، تصمیمات لازم گرفته و اقدامات ضروری انجام شد.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور با اشاره به جلسه خود با معاون استاندار و اعضاي کارگروه بحران در اين شهرستان‌ها نيز گفت: شبانه از همه نقاط زلزله‌زده بازديد به عمل آمد و نماينده بنياد مسکن به همراه وزير کشور در اين جلسه حضور داشتند و با مردم زلزله‌زده ديدار کردند.

قدمي با بيان اينکه 115 روستا بين 40 تا 60 درصد آسيب ديده و 15 هزار خانه در جريان زلزله تخريب شده است، اظهار داشت: دولت با ساخت 20 هزار واحد مسکوني که 2ميليون وام بلاعوض و 12 ميليون وام کم بهره دارد براي اين مناطق موافقت کرده و هزينه‌اي را هم براي کساني که عزيزان خود را از دست داده‌اند براي مخارج کفن و دفن اختصاص داده است.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور با اشاره به اينکه فصل سرما نزديک است، اشاره کرد: اسکان زلزله‌زدگان سريعا بايد انجام شود تا زلزله‌زدگان در فصل سرما با مشکل روبرو نشوند.

وي با بيان اينکه به علت وسعت حادثه نمازخانه و ناهار‌خوري بيمارستان تخليه و در آنجا تخت اضطراري مستقر شده است، اعلام کرد: ارتش آمادگي پذيرش 200 بيمار را دارد و البته دو بالگرد هم به اين مناطق اعزام کرد و سپاه و هلال احمر نيز در اين زلزله کمک حال زلزله‌زدگان بودند و نيروي انتظامي هم دو بالگرد به مناطق اعزام کرد.

رئيس سازمان مديريت بحران کشور در پايان خاطر نشان کرد: 83 پس‌لرزه تا ديروز صبح در اين شهرها رخ داده که بيشتر آنها بالاي سه ريشتر بوده و ساعت 6:30 صبح امروز پس لرزه‌اي با قدرت 4.7 ريشتر به وقوع پيوست که ما کثرت پس لرزه‌ها را به موسسات مربوطه زلزله‌نگاري اعلام کرديم تا بتوانند از اين طريق راهي را براي پيشگيري از خسارت‌هاي اين پس لرزه ها در نظر بگيرند.

انتهاي پيام/س2
برچسب ها: زلزله ، مجلس ، قدمی ، دولت ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار