نماينده مردم تبريز، مشكل ساختار مديريتي را اصلي‌ترين مانع در امدادرساني به زلزله‌زدگان شمال غرب كشور عنوان كرد و گفت: عده‌اي سودجوي خائن در منطقه زلزله زده وجود دارند که اين موضوع خود نشان دهنده ضعف اجرايي است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، مسعود پزشكيان در جلسه علني امروز (دوشنبه 23 مردادماه) با اشاره به ارائه گزارش از نحوه امدادرساني به زلزله‌زدگان گفت: همه مردم در صحنه بودند و اگر مردم نمي‌آمدند شايد بحران زلزله به اين سرعت جمع نمي‌شد.

نماينده مردم تبريز با طرح اين پرسش كه چرا زلزله 6/3 ريشتري باید اين میزان خسارت به منطقه وارد کند، افزود: مشكل ساختار مديريتي اصلي‌ترين عاملي است كه موجب كندي امدادرساني به زلزله‌زدگان شده است، مردم و امدادگران در كنار جاده‌ها به سرعت به زلزله‌زدگان كمك مي‌كردند ولي هر قدر به عمق مناطق مي‌رفتيم امدادرساني با مشكلات بيشتري روبرو بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر زلزله در روز اتفاق نمي‌افتاد تعداد كشته‌ها بسيار بيشتر از اين ميزان بود، تصریح کرد: چرا  بيمارستان هريس هنوز تحويل نشده، ويران شده است.
پزشکیان همچنین افزود: مديريت بحران سازماندهي شده انجام نگرفت بلكه اين مردم بودند كه با وسايل نقليه شخصي‌شان امدادرساني مي‌كردند. هر چند كه تيم‌هاي امدادرساني در منطقه حضور داشتند ولي سازماندهي شده عمل نمي‌كردند و ضعف‌هاي اجرايي زيادي در امدادرساني به مردم زلزله‌زده ورزقان وجود دارد.
نماينده مردم تبريز با ابراز تاسف از سوء استفاده برخي سودجويان گفت: رييس جمعيت هلال‌احمر از تحويل هشت هزار چادر سخن مي‌گويد اما اين ميزان چادر هنوز به مردم زلزله‌زده نرسيده است و اين بسيار زشت است كه عده‌اي سودجوي خائن چادرها را تحويل بگيرند ولي چادرها سر از جاي ديگري در بياورند که  اين موضوع  خود نشان دهنده ضعف اجرايي است .
پزشكيان افزود: از رسانه‌ها مي‌خواهم كه زلزله را جدي بگيرند،علاوه بر رسانه‌ها از سازمان‌هاي مسئول در مديريت بحران مي‌خواهم به صورت سازماندهي شده امدادرساني كنند.
وي در پيشنهادي خواستار اعزام تيمي به منطقه از سوي مجلس شوراي اسلامي براي بررسي وضعيت امدادرساني در منطقه زلزله‌زده شد.
انتهاي پيام /ب2
برچسب ها: زلزله ، چادر ، اسکان ، مدیریت ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار