رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور که جانشین شورای عالی مدیریت بحران کشور را نیز بر عهده دارد، درباره رسیدگی سریع به وضع زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی دستور داد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت، رئیس جمهور در تماس تلفنی با وزیر کشور که جانشین شورای عالی مدیریت بحران کشور را نیز بر عهده دارد، درباره رسیدگی سریع به وضع زلزله‌زدگان استان آذربایجان شرقی دستور داد.

نجار  گفت: ‌رئیس جمهور توزیع لوازم امدادی و درمانی برای آسیب‌دیدگان و نیز ایجاد سرپناه برای بازماندگان را خواسته است.

وی افزود: احمدی نژاد همچنین دستور داد با توجه به سررسیدن زودهنگام فصل سرما در این منطقه، مبلغ بیشتری برای بازسازی منازل تخریب شده و مقاوم سازی آنها اختصاص یابد.

وزیر کشور گفت:‌ با توجه به بازدید از مناطق زلزله‌زده و دیدار چهره به چهره با زلزله‌زدگان، آنان مشکلاتشان را بازگو کردند و دستور سریع برای حل این دغدغه‌ها صادر شد.

جانشین شورای عالی ستاد مدیریت بحران کشور گفت: امدادرسانی،‌ نجات افراد از زیرآوار و نصب چادرهای اقامتی برای زلزله‌زدگان از ساعات اولیه وقوع زلزله انجام شده است و اکنون تعداد افرادی که زیرآوار مانده‌اند، انگشت‌شمار است و امدادگران مشغول جستجوی آنان هستند.

وزیر کشور که به همراه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌استاندار آذربایجان شرقی، رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان امداد و نجات و معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مسئولان محلی از چند روستای منطقه ورزقان بازدید کردند، اکنون به همراه هیات همراه برای بازدید از مناطق زلزله‌زده هریس و اهر عازم این مناطق هستند.
 
در امدادرسانی به زلزله زدگان جای فرصت سوزی نیست
 
 نجار در جلسه ستاد مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی بر جبران نارسایی ها در اولین فرصت ممکن و تامین نیازهای اولیه زلزله زدگان تاکید کرد.

وی افزود: به دستور رئیس جمهور کمک های بلاعوض برای جبران خسارات و سازندگی در مناطق زلزله زده به دو برابر افزایش می یابد.

نجار گفت: معاون اول رئیس جمهور به همراه وزرای اقتصادی دولت، فردا به این استان سفر می کنند تا اعتبارات لازم برای بازسازی به سرعت اختصاص یابد.

وزیر کشور افزود: اکنون در حال برآورد خسارات از این حادثه غیرمترقبه هستیم تا در جلسه هیئت دولت اعتبارات لازم و کافی اختصاص یابد.

"انتهاي پيام"/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار