به گزارش خبرگزاري فرانسه، عناوين مهمترين رويدادهاي منطقه خاورميانه و شمال آفريقا در روز دوشنبه سيزدهم اوت، بيست و سوم مردادماه، به اين صورت است:

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ،

سوريه
دمشق، حلب- پيگيري تحولات سياسي و امنيتي در سوريه
 
مصر
قاهره- محمد مرسي، رئيس جمهور مصر که وارد يک زورآزمايي با ارتش شده است، ژنرال حسين طنطاوي،‌وزير دفاع، و همچنين سامي عنان رئيس ستاد مشترک ارتش مصر را از سمت خود برکنار کرد. رئيس جمهور مصر همچنين در همين راستا قانوني را که اختيارات گسترده اي به نظاميان مي داد، لغو کرد.
 
عربستان سعودي
جده- وزراي امور خارجه کشورهاي عضو سازمان همکاري اسلامي نشستي مقدماتي در جده عربستان تشکيل مي دهند تا زمينه را براي برگزاري نشست سران کشورهاي اسلامي که سه شنبه اين هفته در مکه برگزار خواهد شد، آماده کنند. مسئله سوريه از موضوعات محوري نشست سران کشورهاي اسلامي در مکه خواهد بود.  
 
تونس
تونس- به دعوت سازمانهاي غيردولتي طرفدار زنان و اتحاديه دفاع از حقوق بشر و چند اتحاديه ديگر از ساعت بيست روز دوشنبه به وقت گرينويچ، تظاهراتي در حمايت از برابري زن و مرد در تونس برگزار خواهد شد. اين تظاهرات در شرايطي برگزار مي شود که پيش نويس قانون جديدي درباره برابري زن و مرد در قانون اساسي تونس ارائه شده و موجب نگراني انجمن ها سازمانهاي حامي حقوق زنان شده است.
 
سودان
خرطوم- نشت خبري ارتارين کوزين، مدير اجرايي برنامه جهاني غذا در پايتخت سودان برگزار خواهد شد.
 
خرطوم- دستگاه قضايي سودان حکم پرونده رضوان داود، تبعه آمريکايي را که به توطئه تروريستي برضد دولت مرکزي سودان متهم شده است، اعلام خواهد کرد.  
 
ايران
تهران- پيگيري اخبار مربوط به دو زمين لرزه شديد در ايران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار