فرهنگ و اتفاقات مربوط به آن را با توجه به خصلت خودرو بودن نبايد به شكل گلخانه‌اي تحت كنترل درآورد.

ميلاد اكبرنژاد نمايشنامه نويس، در خصوص مسئله فعاليت‌ها و سياست‌هاي بنياد ادبيات نمايشي در مركز هنرهاي نمايشي و ضرورت اين تاسيس در اين زمان به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: من در حالت كلي از هر گامي كه در جهت رشد اين بخش برداشته مي‌شود خوشحالم اما به دليل اين كه فرم و محتوا دو روي سكه يك پديده هستند و رشد هر كدام باعث رشد ديگري مي‌شود شرايط را متفاوت مي‌كند.
وي تصريح كرد: به طور حتم رشد فرم و توجه به آن ما را به رشد محتوا مي‌رساند و به همان ترتيب رشد كمي هر پديده به رشد كيفي آن كمك مي‌رساند.
اكبرنژاد بيان كرد: ادبيات نمايشي نيز از اين مسئله مستثني نيست اما اين كه كوچه پس كوچه‌هاي تئاتر از نام درام پرشود اتفاق خوبي است.
اين نمايشنامه نويس در رابطه با مانع بزرگ در شكل گيري بنياد ادبيات نمايشي اظهار كرد: مقولات فرهنگي مانند جنگل‌ها خودرو هستند و مشكلي كه در هنر و فرهنگ وجود دارد اين است كه در هيچ جا شاخه تك بعدي وجود ندارد يعني يك درام نويس نمي‌تواند بگويد كه تنها يك درام مي‌نويسد و كار ديگر انجام نمي دهد زيرا به طور قطع نوشتن مستلزم پرداختن ده‌ها اتفاق روحي، جسمي و فعاليت‌هاي ديگر است.
وي با بيان اين كه ما درام محض نداريم، گفت: به طور كلي فرهنگ يك باغستان خود رو است و به طور طبيعي رشدمي‌كند و ما اگر بخواهيم يك جنگل را به شكل گل خانه‌اي تحت كنترل خود در بياوريم دچار شكست مي‌شويم.
اكبرنژاد ادامه داد:‌ متاسفانه توجه به مسئله رشد گلخانه‌اي در فرهنگ تنها باعث رشد برخي از جشنواره‌ها و سينمارها مي‌شود كه از رشد طبيعي باز مانده و تنها عنوان سمينار را داراهستند، متاسفانه امروزه اصل طبيعي بودن رشد حوزه فرهنگ فراموش شده و اين مهمترين و اساسي‌ترين مسئله است./ي2
برچسب ها: ادبیات ، نمایشی ، اکبرنژاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار