معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد گفت: در بسیاری از موارد می توان با استفاده از روش های درمانی طب سنتی هزینه های درمانی را تا حد چشمگیری كاهش داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  دكتر جعفر نصیری افزود: طب سنتی حاوی مجموعه ای گران بها از اطلاعات پزشكی و در عین حال از نظر هزینه های درمانی كم هزینه تر از طب نوین است.
وی گفت: طب سنتی به دارو درمانی محدود نمی شود و بر اصلاح رژیم غذایی و تغذیه تاكید فراوان دارد كه این امر در كاهش هزینه های درمانی بیماران نقش بسزایی دارد.
دكتر نصیری با تشریح اقلیم استان چهارمحال و بختیاری و غنای گیاهان دارویی در این استان بر ضرورت توجه ویژه به احیای طب سنتی در این استان تاكید كرد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی شهركرد، تاسیس مركز تحقیقات گیاهان دارویی، انجام فعالیت های پژوهشی گسترده، ارائه مقالات متعدد و معتبرعلمی در مجلات بین المللی و كسب موفقیت در دستیابی به داروهای گیاهی در این دانشگاه را گام موثری در جهت احیای طب سنتی در استان برشمرد.
دكتر نصیری گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در راستای نهادینه كردن طب سنتی در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حال تدوین آیین نامه و ابلاغ آن به مراكز مربوط است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.