بر اساس تازه ترين نظرسنجيها در فرانسه ، بيش از نيمي از مردم اين کشور از عملکرد فرانسوا اولاند رئيس جمهور اين کشور رضايت ندارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي ، در اين نظرسنجي سازمان ايفوپ،54 درصد از مردم فرانسه از عملکرد اولاند رضايت ندارند و ميزان رضايت از وي فقط به46 درصد مي رسد. اما اکثر آنان اذعان کرده اند که اولاند به وعده هاي انتخاباتي خود عمل کرده است.  
نمادين ترين تصميماتي که اولاند به اجرا  گذشته  بيش از هرچيز مورد استقبال قرار گرفته است. کاهش حقوق رئيس جمهور و وزيران کابينه دولت ، از جمله تصميمات مورد پسند فرانسويها است به طوري که هشتاد و دو درصد از پرسش شوندگان اين اقدام را مثبت دانسته اند و حتي هفتاد و يک درصد از راي دهندگان راستگرا نيز از آن استقبال کرده اند.  
همچنين 75درصد از فرانسوي ها از خروج کامل نيروهاي فرانسوي از افغانستان تاپايان سال 2012 خرسند شده اند.60 درصد از راي دهندگان راستگرا هم از اين اقدام استقبال کرده اند.  
قانون ساماندهي اجاره خانه هم موجب رضايت68 درصد از فرانسويها شده است.  
آنچه موجب نارضايي عمومي شده، تدابير مالياتي است که دولت جديد به اجرا گذاشته است. براي مثال لغو معافيت مالياتي بر اضافه کاري فقط موجب رضايت سي درصد از آنان مي شود . افزايش ماليات بر ارث نيز فقط24 درصد از فرانسويها را راضي نگه مي دارد. فقط افزايش ماليات بر ثروت موجب حمايت67 درصدي راي دهندگان شده است.  
همچنين از هر ده نفر شش نفر عقيده دارند که فرانسوا اولاند قادر به کاهش بيکاري و بدهي و کسري بودجه کشور نخواهد بود .
برچسب ها: فرانسه ، اولاند ، رضایت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار