مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي نظر کارشناسي خود را در مورد "طرح تسريع در اجراي طرح‌هاي هادي روستايي" اعلام کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران معاونت پژوهشي مركز پژوهش‌هاي مجلس با بيان اين‌که طرح‌هاي هادي روستايي، سندي است که نقش عمده‌اي در توسعه و ساماندهي وضعيت کالبدي روستاها دارد و با توجه به حجم قابل توجهي که به لحاظ ريالي و زماني بدان اختصاص مي‌يابد، از اهميت خاصي برخوردار است، افزود: ميزان برخورداري روستاهاي بالاي 20 خانوار کشور در خصوص تهيه طرح‌هاي هادي روستايي تا انتهاي برنامه چهارم توسعه، در کل کشور به طور متوسط 65 درصد بوده که البته آمار اجراي طرح‌هاي هادي روستايي نشان دهنده عملکرد پايين‌تري است. به طوري‌که تا انتهاي برنامه چهارم تنها 27 درصد روستاهاي بالاي 20 خانوار کشور از اجراي طرح هادي بهره‌‌مند شده‌اند.

 به بيان ديگر فقط 41 درصد از طرح‌هاي هادي تهيه شده به مرحله اجرا درآمده‌اند. اين در حالي است که تا انتهاي برنامه پنجم توسعه بايد براي تمامي روستاهاي بالاي 20 خانوار طرح هادي تهيه شده و عمليات اجرايي آنها انجام شود که قطعا نيازمند ظرفيت‌سازي محلي و بومي است.

مرکز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي همچنين با اشاره به اينکه طرح پيشنهادي نمايندگان محترم به طور جامع به موضوع و رفع مشکلات نپرداخته است، موارد مورد نظر خود را در مورد اين طرح تشريح کرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار