معاون شرکت بورس گفت: حداقل حجم انتشار اوراق اختیار فروش نباید کمتر از یک درصد سهام شناور آزاد شرکت ها در بازار سرمایه باشد.

علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص حجم انتشار اوراق اختیار فروش با بيان اين مطلب گفت: حداقل حجم انتشار اوراق نباید کمتر از یک درصد سهام شناور آزاد شرکت ها در بازار سرمایه باشد.

وی با اشاره به مزایای دوگانه این ابزار جدید برای سهامداران اظهار داشت: از یکسو سهامداران اطمینان می یابند که از حداقل سود سپرده بانکی یا اوراق مشارکت برخوردار می شوند و از سوی دیگر می توانند در بازار سرمایه سهامدار باشند.

صحرایی با تاکید بر اینکه این یک ابزار دوگانه در بازار سرمایه است، تصریح کرد: این اوراق در بورس قابل معامله نیست اما دارنده اوراق باید حتما سهام شرکت را در اختیار داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه دارندگان سهام اختیار فروش را خریداری می کنند، اظهار داشت: بر این اساس در تاریخی که سهامدار عمده اعلام می کند این نرخ ها اعمال می شود و در صورتی که قیمت سهم بیشتر از میزان نرخ اعلامی باشد سهامدار می تواند اختیار فروش را در بازار بفروشد.
معاون شرکت بورس با تاکید بر اینکه خود اوراق قابلیت معامله را به صورت مجدد ندارد، اظهار داشت: برای این اوراق در بازار سرمایه نماد جداگانه ای باز می شود.

وی در خصوص ضمانت اجرایی سهامدار عمده برای پرداخت سودی که تضمین می کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا سهام نزد شرکت بورس بیشتر از میزان تعهد سهامدار عمده وثیغه می شود.

صحرایی با تاکید بر اینکه اوراق اختیار فروش متناسب با قیمت سهام نوسان دارد، گفت: این اوراق اختیاری است که هر سهامداری که بخواهد از خسارت جلوگیری کند می تواند از سهامدار عمده این اوراق را خریداری کند اما خرید این اوراق اختیاری است.
 
 
وي از آمادگي 7 سهامدار عمده براي انتشار اوراق در بورس خبر داد و گفت: در حوزه بانکداری بیش از دو شرکت، حوزه معدنی ها هم چهار شرکت و در حوزه پتروشیمی سه شرکت تقاضای خود را اعلام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه هنوز تقاضاها به صورت رسمی ثبت نشده است،خاطر نشان کرد: شرکت های چادرملو، گل گهر، پتروشیمی پردیس، مدیریت سرمایه گذاری امید، بانک های پاسارگاد، ملت و پارسیان هفت شرکتی هستند که تقاضاهای خود را برای انتشار این اوراق اعلام کرده اند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار