مدير عامل کارگزاري سهم آشنا گفت : با ورود گواهي ارزي صادراتي به بازار سرمايه مي توان از ظرفيت هاي اين بازار به طور بهينه استفاده کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا) ، شهريار شهميري با اشاره به اينکه معامله گواهي ارزي نياز وارد کننده ها و صادرکننده را به ارز برطرف مي کند، تصريح کرد: با آغاز اين معاملات به نوعي بانک اطلاعاتي راه اندازي و تعامل ميان صادرکننده ها و وارد کننده ها برقرار مي شود.

شهميري با اشاره به اينکه معامله گواهي ارزي در بورس قدم مثبتي براي آغاز  معاملات ارز به صورت نقدي در بازار سرمايه است، خاطرنشان کرد: با معامله اين ابزار جديد مالي، راه براي معاملات آتي ارز هم افزايش مي يابد.

مدير عامل کارگزاري سهم آشنا با اشاره به نهادهاي درگير در فرايند طراحي گواهي ارزي گفت: سازمان بورس، بانک مرکزي و کميته فقهي بخش هاي درگير براي طراحي گواهي ارزي بودند.

وي با تاکيد بر اينکه ورود گواهي ارزي به بورس نيازمند همکاري بانک مرکزي بود ، خاطرنشان کرد: با توجه به اين موضوع و با موافقت بانک مرکزي اين ابزار جديد به بورس وارد مي شود ، ابزاري که بازار سرمايه را به مرجعي براي قيمت گذاري ارز تبديل مي کند.

شهميري با اشاره به اينکه نرخ ارز در بازار نوسان دارد ، اظهار داشت: با راه اندازي معاملات گواهي ارزي ، سفته بازان هم از بازار ارز حذف مي شوند و ارز را به نرخ تعادلي نزديک مي کند.

مديرعامل کارگزاري سهم آشنا در خصوص تاثيرگذاري معامله گواهي ارزي بر شرکت ها گفت: معامله اين اوراق بر نقل و انتقال ها تاثير مي گذارد اما تاثيري روي سودآوري شرکت ها نخواهد داشت.

وي با اشاره به اينکه بيش از هر چيزي معامله گواهي ارزي بر روي خريد و فروش ارز تاثيرگذار است، خاطرنشان کرد: تک نرخي شدن ارز هم اتفاقي است که با معامله گواهي ارزي روي مي دهد.

شهميري با اشاره به مزيت هاي معامله گواهي ارزي براي بازار سرمايه خاطرنشان کرد: گواهي هاي ارزي يک ابزار مالي جديد محسوب مي شود که به معني متنوع تر شدن بازار سرمايه است.

وي با تاکيد بر اينکه ورود ابزارهاي مالي از اين دست به بازار سرمايه نقش بورس را در اقتصاد افزايش مي دهد، گفت : يکي از مهم ترين مزيت هاي معامله اين گواهي هاي ارزي در بورس افزايش معاملات در بازار سرمايه است./عب
برچسب ها: ارز ، سرمایه ، بورس ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار