رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام كرد: دانشجویان دوره های تحصیلات تكمیلی و متاهل دراولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مهندس كیوان مرادیان ضمن اعلام این خبر گفت: دانشجویان رشته های مرتبط با رشته های كاربردی كه نیازهای مهم كشور را برطرف می كنند وهمچنین دانشجویان برتر و ممتاز دانشگاه ها در اولویت دریافت وام شهریه قرار دارند.
وی افزود: پرداخت 75 درصد از میزان شهریه دانشجویان كارشناسی و كارشناسی ارشد در قالب وام شهریه به این دانشجویان از برنامه های صندوق رفاه دانشجویان است و رقم دو میلیون و 500 هزار تومانی نیز برای وام شهریه دانشجویان دكتری درنظر گرفته شده است.
مهندس مرادیان همچنین خاطر نشان کرد: بخشی از اختیارات اعطای وام به دانشگاهها واگذار شده است و چنانچه یك دانشگاه با تعداد زیادی متقاضی دریافت وام روبه رو باشد می تواند با كم كردن میزان وام به تعداد بیشتری از دانشجویان وام پرداخت كند و این امر از اختیارات دانشگاهها است.
وی میزان اعتبار وام شهریه توزیع شده در دانشگاه ها در سال 90 را حدود 120 میلیاردتومان عنوان كرد وي گفت: این رقم درصورت تخصیص كامل به 150 میلیارد تومان افزایش خواهد شد.
رییس صندوق رفاه دانشجویان افزود: دانشجویانی كه از وام شهریه استفاده می كنند ملزم هستند 9 ماه پس از فارغ التحصیلی خود، وام های دریافتی را در اقساط 60 ماهه به حساب صندوق رفاه بازگردانند. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار