پاسخ وزارت علوم؛

رشته برق و مخابرات تک جنسیتی نشده است

پذیرش تک جنسیتی برخی رشته های دانشگاهی در روز های اخیر اعتراضاتی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار صنفی، آموزشی باشگاه خبرنگاران؛ در پی انتشار خبری در خصوص تک جنسیتی شدن برخی از رشته های دانشگاهی در برخی از دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه شهید چمران اهواز،دانشگاه اصفهان ، دانشگاه خوزستان و دانشگاه اراک در سایت ها پیگیر این موضوع شدیم.

یکی از فعالان دانشجویی دانشگاه اراک به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: این دانشگاه در برخی از رشته های فنی مهندسی تنها دانشجو پسر را پذیرش می کند و این امر مشکلات زیادی را برای داوطلبان دختر این شهرستان ایجاد کرده است.

پیگیر این موضوع از مدیر کل گسترش آموزش عالی وزارت شدیم.

ابوالفضل حسنی، مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی در این خصوص گفت: بحث تفکیک دانشگاهی در ابتدای امر در خصوص دانشجویان دختر و پسر با درخواست خود مردم آغاز شده بود ما هم در این امر شروع به ظرفیت سازی در دانشگاه کردیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص پذیرش تک جنسیتی برخی از رشته ها در برخی از دانشگاه ها گفت: این امر با توجه به این مسئله که رشته های متناسب با شغل دختران برای رشته های متناسب با شغل پسران برای پسران پذیرش شود صورت گرفته است.

وی افزود: البته دانشگاه شهید چمران هم اکنون با توجه به این موضوع تفکیک جنسیتی برخی از رشته ها به حالت اول برگشته و این امر ناشی از اشتباه پرتال این دانشگاه بوده است.

حسنی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر این که حذف دختران در رشته برق و مخابرات آیا متناسب با شغل دختران در این رشته بوده یا خیر گفت: هنوز در خصوص رشته برق و مخابرات و حذف دانشجویان دختر در این رشته هیچ اطلاعی به من داده نشده بنابراین این امر به موضوع خود دانشگاه مربوطه برمی گردد و دانشگاه باید پاسخگو آن باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار