مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در شهرهایی که جیره بندی آب وجود دارد کمبود منابع آبی نداریم و مشکلات ناشی از توزیع آب باعث جیره بندی در این 7 شهر و 5 استان شده است.

محمد حاج رسولی ها در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: شیوه انعکاس این خبر درست نبوده است چرا که ما در این مناطق مشکل کمبود آب نداشته و آب به میزان کافی در این 7 شهر از 5 استان کشور وجود دارد .

وی افزود: با وجود این که کشور در شرایط خشکسالی ، تغییر اقلیم و کاهش بارندگیها به سر می برد اما با مدیریت مخازن سدها و روان آبها و دیگر منابع آبی تاکنون مشکلی برای تامین آب نداریم و امیدواریم با که در ادامه تابستان هم مشکلی برای تامین آب نداشته باشیم .

حاج رسولی ها با اشاره به خشک شدن رودخانه زاینده رود در اصفهان تصریح کرد:  با مدیریت سدها هیچ گونه مشکلی برای تامین  آب به ویژه کلانشهر ها نداریم و با خشک شدن زاینده رود به عنوان یکی از منابع اصلی تامین آب مردم اصفهان اثری از کمبود آب در این استان مشاهده نمی کنیم و آب مورد نیاز مردم اصفهان تامین می شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیتی که تحت پوشش جیره بندی آب قرار گرفته اند در مقایسه با جمعیت 75 میلیون نفری ایران قابل مقایسه نیست ولی به هر حال تلاش میکنیم که همه مردم ایران از حق قانونی خود در مورد آب بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب در پایان گفت: این 7 شهر که در 5 استان بوشهر،گیلان،کرمان ، سیستان و بلوچستان و هرمزگان قرار دارند اخیرا به شهر تبدیل شده اند و در توزیع آب مشگل دارند که همکاران در شرکت آب و فاضلاب به دنبال رفع  این مشکل هستند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار