وزیر نیرو گفت : با برنامه ریزی های انجام شده و رعایت الگوی مصرف از سوی مردم تابستان امسال خاموشی برنامه ریزی شده ناشی از کمبود برق در کشور نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران مجید نامجو گفت: با تمهیدات انجام شده هیچگونه خاموشی در کشور نخواهیم داشت و پیشبینی میشود که پیک مصرف در تابستان امسال به 45 تا 46 هزار مگاوات برسد.

وی افزود با کارخانجات و صنایع هماهنگی های لازم به عمل آمده تا از طریق شیفت بندی واحدها و دیگر اقدامات مصرف خود را مدیریت کنند و پیشبینی میشود که 2000 هزار مگاوات از مصرف کارخانجات و صنایع در مجموع کاهش یابد.

نامجو تصریح کرد: نیروگاه بوشهر در مدار بهره برداری قرار دارد و 950مگاوات برق تولید میکند و براساس مکاتبات انجام شده با سازمان انرژی اتمی از آنها خواستیم که این نیروگاه را در تایستان به خصوص زمان پیک مصرف از مدار خارج نکند و در صورت امکان انجام تست های نهایی را به بعد از تابستان موکول کنند.

وزیر نیرو با اشاره به برخی محدودیت های آبی در معدود نقاط کشور مانند اصفهان و بندر عباس گفت : منابع آبی سد زاینده رود کم شده است و استانداری و آب منطقه ای اصفهان به خوبی آی این سد را مدیریت میکنند اما لازم است که مردم به هشدارها توجه کنند.

وی اظهار داشت سد مناب در بندر عباس هم از نظر منابع آبی محدود است و باید مصرف مدیریت شود.

وی خاطرنشان کرد : در مجموع وضعیت منابع آبی در کشور مطلوب گزارش شده و جیره بندی آب نخواهیم داشت .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار