الجزيره انگليسي اعلام کرد هاليوود ارتباط تنگاتنگي با پنتاگون دارد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره ، مروان بشاره تهيه کننده سري برنامه هاي امپراتور براي شبکه گفت: هاليوود تبلور روياي آمريکايي است.  
هاليوود با تصاوير خود سبب مي شود رويدادها واقعي به نظر برسد اما سوال مطرح اين است که در وراي اين تصاوير چه پيامهايي نهفته است؟ سوال ديگر اين است که چه کسي براي هاليوود تعيين خط مشي مي کند؟ هاليوود جنگ را به مسئله اي براي سرگرمي تبديل کرده است چرا که با موضوع جنگ ، فيلمهاي متعددي ساخته است.  
جنگ و سرگرمي از يک منظر و هاليوود و پنتاگون از منظري ديگر ، دوستاني بد هستند که در کنار هم قرار گرفته اند اما واقعيت اين است که صنعت فيلم آمريکا با صنعت نظامي و پنتاگون رابطه فشرده اي دارد.  
وقتي هاليوود به سمت جنگ مي رود ، پنتاگون هم به سمت هاليوود مي رود.  
هاليوود به فيلم هاي جنگي بسيار علاقه مند است. فيلمهاي تبليغاتي نقش مهمي براي جلب حمايت در جنگ جهاني اول و دوم ايفا کردند.  
اهميت اين مسئله به حدي بود که پنتاگون امکان دسترسي استوديوهاي فيلمسازي را به تجهيزات نظامي ازقبيل هواپيماها، شناورها، و زيردريايي هايي اش و نظاميان سابق فراهم کرد.  به سرعت روابط نزديک هاليوود و پنتاگون رسمي شد بطوريکه در ارتش آمريکا، واحد ويژه ارتباط با هاليوود ايجاد شد و افرادي در داخل وزارت دفاع آمريکا و هاليوود براي اين منظور فعال شدند.  
هاليوود و پنتاگون از اين همکاري به صورت متقابل منتفع مي شوند زيرا پنتاگون مي خواهد تصاوير مدنظرش از طريق هاليوود پخش شود و هاليوود نيز به دنبال دسترسي به تجهيزات و  امکانات نظامي پنتاگون است که ارزش آنها چندين ميليون دلار است. پنتاگون همه تجهيزات را در اختيار هاليوود قرار مي دهد. پنتاگون مي گويد به هاليوود کمک مي کند تا تصويري درست از ارتش آمريکا ترسيم کند و به ارتش در جلب نيروهاي جديد کمک کند.  
پنتاگون تجهيزات نظامي را در اختيار هاليوود قرار مي دهد و در مقابل به فيلمنامه ها دسترسي دارد و نوعي معامله متقابل در اين زمينه در جريان است.  
پيش از پخش فيلمهاي نظامي ، ژنرالهاي ارتش آمريکا فيلمها را مي بينند و سپس مجوز آن را مي دهند.  
البته فيلم هايي از قبيل جوخه که نگاه انتقادي به جنگ ويتنام دارند از حمايتها و پشتيباني هاي مالي پنتاگون برخوردار نمي شوند.  
فيلم هايي که درباره حمله نظاميان آمريکايي به غير نظاميان يا مصرف مواد مخدر در ميان ارتشي ها و امثال آن است از حمايتهاي پنتاگون محروم است.  
بااين اوصاف ، اين سوال مطرح است که آيا ارتش به دنبال ارائه تصوير واقعي از نظاميان آمريکايي است؟ پس از آنکه فيلمهاي زيادي در انتقاد از جنگ ويتنام ساخته شد، پنتاگون از فيلمهايي حمايت گسترده کرد تا تصويري خوب از ارتش آمريکا نشان بدهند.  
در اين فيلمها تلاش مي شود ارزشهاي انساني از قبيل فداکاري و عزت و کرامت انساني به نظاميان آمريکايي انتساب داده شود و حتي درفيلمهايي که نظاميان آمريکايي شکست مي خورند باز هم تصوير قهرمان از آنها ترسيم مي شود.  
روابط هاليوود و پنتاگون بيش از گذشته آشکارتر شده است.
برچسب ها: هالیوود ، ارتباط ، پنتاگون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار