شواهد حاکی از آن است که گوگل در فکر ایجاد تغییر در الگوریتم جستجوی خود و حذف وب سایت های ناقض کپی رایت از نتایج جستجو است

 .
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران در صورتی که کاربر گوگل باشید ، شاهد این موضوع هستید که با یک جستجوی کوچک پیرامون نام یک آهنگ ، فیلم ، کتاب و یا نرم افزار صدها وب سایت معرفی می شوند که امکان دانلود آن فایل را بدون پرداخت یک ریال در اختیار شما می گذارند .
این امر ضربه ی محکمی به صنعت های مختلف می زند ، باعث برشکستگی بسیاری از تهیه کنندگان فیلم و آهنگ می شود و نوییسندگان را از نوشتن کتاب منصرف می کند ، این موضوع گوگل را بر آن داشته که الگوریتم جستجوی خود را تغییر دهد ، گوگل می گوید به فکر آن است که وب سایت هایی که به پخش غیر قانونی کتاب ، فیلم و یا هر چیزی دیگری که به تولید کنندگان آن از فروش آن سود می برند زیان وارد می کند می پردازند از دسترس خارج  و دیگر در نتایج جستجو نشان داده نشوند .
گوگل می گوید الگوریتم جدید جستجوی خود را در چند هفته ی آینده راه اندازی می کند و همچنین ادعا می کند که با اینکار خود در بهبود وضعیت کپی رایت سهم بزرگی را ایفا خواهد کرد .
گوگل یکی از محبوب ترین موتور های جستجو است که توانسته است حدود نود درصد از کاربران اینترنت را برای جستجو به سوی خود بکشد ، گوگل علاوه بر جستجو سرویس های دیگری از قبیل سیستم ترجمه ، جستجوی اخرین اخبار ، نقشه و ... را نیز ارائه می دهد .
الگوریتم جستجوی گوگل الگوریتم پیچیده ایست که در بسیاری موارد به پوشاندن برخی وب سایت ها محکوم می شود ، اما همواره گوگل با رد اتهمات وارد بر خود بر دقت الگوریتم جستجوی خود تاکید می کند .
برچسب ها: گوگل ، کتاب ، تولید ، موتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار