بی تحركی و نشستن های طولانی مدت كودكان و نوجوانان به ویژه درحین بازی های رایانه ای زمینه بروز چاقی را بیش از گذشته افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس جراحی قلب مركز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: در حال حاضر 43 درصد افراد بالای 15 سال در جامعه به افزایش وزن مبتلا هستند كه این مهم به دلیل عدم تحرك كافی رخ داده است.

كریمیان افزود: متاسفانه عدم تحرك در كودكان و نوجوانان به خوبی نمایان است و علاوه بر نشستن های طولانی مدت مصرف غذاهای آماده نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار در بروز این عارضه است.

وی ادامه داد: پیروی از الگوهای نامناسب غذایی، مصرف تنقلات و شیرینی ها از دیگر مواردی است كه چاقی مفرط كودكان و نوجوانان را افزایش می دهد.

این فوق تخصص بیماری های قلبی و عروقی تصریح کرد:نظارت والدین در هنگام بازی و گنجاندن غذاهای مفید در برنامه روزانه می تواند به بهبود وضعیت كمك فراوانی كند.

كریمیان خاطرنشان كرد: بر اساس آمارهای اعلام شده افراد چاق یك و نیم برابر بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به فشار خون می باشند كه لزوم توجه به این موضوع مهم در جامعه بیش از گذشته ضروری است./س

برچسب ها: بی تحرکی ، چاقی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.