نماینده مردم شهرستانهای سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت محكوم كردن كشتار بی رحمانه مسلمانان در میانمار تاكید كرد و گفت: در برهه كنونی ضروری است مسلمانان در برابر جنایت‏های رخ داده در كشور میانمار ساكت ننشینند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'علیرضا خسروی' در جمع نمازگزاران جمعه سمنان اظهار داشت: میانمار، كشوری كوچك در نزدیكی بنگلادش است و این روزها شاهد تحولات ناراحت‏كننده‏ای در این كشور هستیم.

وی تصریح كرد: غربی‏ها جرأت ندارند تصاویر جنایت‏هایی را كه در میانمار انجام داده‏ اند، در تلویزیون و رسانه‏ های دیداری و مكتوب خود نمایش دهند.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه مساحت میانمار حدود شش برابر استان سمنان است در حالی كه این كشور 75 میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار داشت: حدود 82 درصد جمعیت این كشور بودایی و تنها چهار درصد مسلمان هستند؛ اما همین مقدار اندك نیز نمی‏توانند به راحتی در این كشور زندگی كنند.

خسروی گفت: مسلمانان میانمار با تدابیر نادرستی كه در این كشور اتخاذ شده است، حتی حق رفت و آمد و تردد بین شهرهای كشورشان را ندارند و مجبور به سكونت در یك‏ محل هستند.

وی تصریح كرد: مسلمانان میانمار مجبورند در خانه‏های حصیری زندگی كنند و این حق را ندارند كه وارد خانه‏های بتنی شوند یا حتی منازل خود را تعمیر و تجهیز كنند.

خسروی با بیان اینكه وضع اسف‏بارتر این است كه مسلمانان میانمار نمی‏توانند در بخش‏های مختلف سرمایه‏گذاری داشته باشند، اظهار داشت: یك مسلمان میانماری اگر بخواهد سرمایه‏گذاری كند، باید با یك بودایی شریك شود و عمده درآمد حاصل نیز به جیب بودایی‏ها می‏رود.

نماینده مردم سمنان و مهدیشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه حكومت میانمار خود را در قبال مسلمانان این كشور مسوول نمی‏داند، افزود: مسلمانان در این كشور شهروند محسوب نمی‏شوند و باید تنها كارهای سخت را انجام دهند و نمی‏توانند در امور اداری و دولتی وارد شوند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.