ساسان سالور با اشاره به دستمزد پايين عكاسان سينما گفت: بهره مندي از عكاسان حرفه اي در فيلم ها از عوامل موفقيت در يك كار است.

ساسان سالور تهيه كننده فيلم آمين خواهم گفت، در خصوص عكاسي آثارش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در انتخاب عكاس كارهايم به سه بخش عكس هنري، عكس گيشه و عكس پشت صحنه تاكيد دارم.

وي در رابطه با اين سه بخش افزود: عكس هنري به واسطه ايجاد موفقيت فيلم در بخش بين الملل، عكس گيشه با فوكوس و تصاوير كلوز آپ از چهره سوپر استارهاي فيلم براي تبليغات در گيشه ها و نيز عكس هاي پشت صحنه و پيش توليد براي تعيين فضا و لوكيشين مناسب فيلم برداري و تكميل صحنه هاي ثبت شده از فعاليت جاري در مراحل مخالف كار اهميت دارد.

وي در خصوص انتخاب بين عكاس حرفه اي با دستمزد بالا و عكاس كم تجربه با هزينه پرداختي كم تر اظهار داشت: در سينماي ايران به عكس و عكاس فيلم توجه نشده است و در كل هزينه پرداختي عكاس نسبت به كار عكاسي در اين حوزه در مقايسه با ساير عوامل مبلغ چشم گيري نيست همچنين بين دستمزد عكاس با سابقه و كم تجربه تفاوت خاصي وجود ندارد.

سالور افزود: در كار عكاسي سينما افراد زيادي وارد شده اند و حتي مي توان به افرادي اشاره كرد كه عكاسان ماهري هستند اما در زمينه عكاسي فيلم توانايي چنداني ندارند و فعاليت در سينما براي چنين افرادي به عنوان آزمون و خطاست كه اگر توانستند موفقيت قابل قبولي كسب كنند به كار خود ادامه مي دهند.

وي در ادامه گفت: اين كم توجهي و هزينه هاي پرداختي پايين به عكاسان سينما امري غير منصفانه است زيرا عكاسي حرفه اي در اين زمينه بسيار سخت و حساس است.

سالور همچنين تصريح كرد: با اين حال ترجيح مي دهم از عكاسان با تجربه و صاحب سبك و شناسنامه در كارهايم بهره گيرم.

وي با بيان اينكه تاكنون با عكاس هاي خوبي كار كرده است، اظهار كرد: جواد جلالي كه يكي از بهترين عكاس هاي امروز سينماي ايران و عكاس فيلمي هم چون بدرود بغداد است و به حق شايسته دريافت سيمرغ بوده است، صاحب عكس هاي يكي از به ياد ماندني ترين فيلم هايم است.

وي در اين خصوص اشاره كرد: در طول اين فيلم متاسفانه يكي از بازيگران دچار بيماري سرطان شد و يك فريم از عكس هاي جلالي براي كمك به اين بازيگر به فروش رفت.

سالور در پايان افزود: شهرام عليقي يكي ديگر از عكاسان شايسته كشورمان است كه با عكس برداري در كردستان عراق و ارسال تنها پنج فريم به جشنواره كن توانست توجه آنها را جلب كرده و آنها را مشتاق تماشاي فيلم كند./ي2
برچسب ها: سالور ، عکاس ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار