شمس الدين سادات آل احمد، از دانشمندان معاصر ايران و متولد تير ماه 1308 هجري در پاچنار تهران، در ضمن تحصيل مقدمات آكادميك و پس از علاقمندي به عكاسي، آخرين دوره فراگيري علوم هنري و دانشگاهي را در آلمان به اتمام رساند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، شمس الدين سادات آل احمد زاده تير ماه 1308 هجري و پرورده خانواده اي مذهبي و فرهنگ پرور، پس از تحصيل در رشته فلسفه و علوم تربيتي، مدت ها به عنوان دبير آموزش و پرورش خدمت كرد.

وي كه امروزه در زمره دانشمندان معاصر ايران قرار گرفته، پس از اشتغال در سمت معلمي، به تدريس فلسفه شمس در دانشكده رشته كتابداري پرداخته و سپس تلاش خود در تاسيس موسسه انتشاراتي رواق را به انجام رسانده و جاي خود را در حوزه نشر پيدا كرد.

اين نويسنده كه در طول مدت كوتاه از زندگي خود به آموزش ادبيات به دانشجويان در مدرسه بهياري پرداخته، در ضمن تحصيل مقدمات آكادميك به عكاسي علاقمند شده و با اين زمينه، دوره عكاسي سينما را در آلمان گذراند.

شمس آل احمد، سرانجام پس از تصحيح متوني چون طوطي نامه يا جواهر الاسمار در حدود 31 سال پيش و نگارش آثاري چون "گاهواره"، "عتيقه"،"مجموعه قصه قدمايي"، "سيروسلوك"، "از چشم برادر" و "حديث انقلاب" در تاريخ 14 آذر ماه سال 1389 ديده بر جهان فرو بست./ی2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار