مولود کعبه، شهید محراب، کلید قفل مشکلات

صحنه زندگی جلوه های گوناگونی دارد آن زمان که کودکی نوپا هستیم تا زمانیکه قادر و توانایم در همه حال گاهی دچار کشمکش درونی می شویم و...

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران:
 زمانی که باری سنگین تر از توان خود بر می داریم و یا کشتی زندگی را دچار امواجی هولناک می بینیم، آموخته ایم که "یاعلی" بگوییم به دلیلی متوسل می شویم که در میان راه و بیراه شاهد صواب را نشانمان دهد و چه خوشبخت انسان هایی که دلیلی راهدان بیابند و به ناخدائی کاردان توسل جویند.
به راستی کیست این راد مردی که چشمه های حکمت و دانش از ستیغ کوهساران شخصیت والایش جاری است و می تواند سعادت دو جهان را برای همگان به ارمغان آورد.
عمری را پشت سر گذرانده ایم، سیره و سرگذشت آن حضرت را در کتاب ها و مقالات بی شمار و اشعار شاعران پی گرفته این ولی هنوز نمی دانیم آن همای رحمت کیست؟! مرگ و شهادت عرصه ای است که در مگاه امیر المؤمنان (ع) جایگاه خاصی دارد و با در نظر گرفتن آن می توان به جلوه های دیگر از سیره عبادی حضرت وقف یافت. به گفته سید قاسم رزاقی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی شهادت والاترین رتبه و مرتبه در نزد اولیای خداست که می توان به آن دست یافت.
رزاقی با اشاره به اینکه در نظر حضرت علی (ع) شهادت محبوبی گمشده است گفت: شهادت در نظر حضرت علی (ع) آب حیاتی است که تشنگان بی رمق و از نفس افتاده را سیراب می کند از این رو بزرگ انسان تاریخ بشری وقتی در محراب مسجد زخم شهادت بر می دارد عاشقانه ندا سر می دهد "فزت و رب الکعبه" سوگند به خدا هیچ باکی ندارم از داخل شدن در مرگ با این که مرگ ناگاه مرا دریابد.
حضرت علی (ع) منحصر به فرد است برروی کره زمین تنها یک نفر در کعبه متولد شد تمام بهترین ها در علی (ع) جمع شد، شب شهادت بهترین شب، شب قدر، مکان، بهترین جا، مسجد، حال، بهترین حال نماز، در نماز بهترین حالات، سجده، زمنان بین الطلوعین، بهترین وقت، هرچه بهترین هست در این مساجد است تنها کسی که جبرئیل درباره او گفت: "لافتا الا علی" جوانمرد جز علی نیست اول کسی بود که به پیغمبر در مردها ایمان آورد.
تنها کسی که فرموده این لیوان شیری که برای من آورده اید نصقش را به من بدهید، نصفش را به قاتل من بدهید. راجع به امیر المومنین (ع) هیچ کس نمی تواند بگوید می توانم حرف بزنم چون هر کس حرف بزند سواد خودش را می گوید، بارالها شب بیست و یکم است تو را به حق آبروی امیر المومنین (ع) آنچه شب قدر را برای خوبان قاریه مقدر می کنی همه را برای ما مقدور بفرما./ف
 گزارشی از اکرم مظفری
برچسب ها: مولود ، کعبه ، شهید ، محراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار