معاون سازمان و مدير جهاد کشاورزي شهرستان نيشابور از توليد بيش از 50 هزار کيلو عسل بهاره در شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، به نقل از روابط عمومی این اداره، مهندس غلام‌رضا نبوی‌نامقی، افزود: نیشابور با داشتن موقعيت خاص جغرافيايي، وجود رشته کوه‌هاي بينالود و استقرار دو ايستگاه پرورش و اصلاح نژاد ملکه زنبور عسل و 250 زنبورستان، به عنوان قطب پرورش اين حشره مفيد در خراسان رضوي محسوب مي‌شود.

وی اظهار داشت: بارندگي‌هاي مطلوب و به‌موقع بهاري، شهد گل‌ها و پوشش گياهي مناسب از جمله عواملی است که سبب فعاليت چشمگير زنبورهاي عسل در سال جاري شده است.

رييس هيئت مديره شرکت تعاوني زنبورداران شهرستان نيشابور نيز با اشاره به آغاز برداشت عسل بهاره توليدي زنبورستان‌هاي شهرستان گفت: از اوايل مرداد ماه تا کنون 50 هزار کيلو عسل بهاره برداشت شده و پيش‌بيني مي‌شود جمع برداشت عسل بهاره و پاييزه سال جاري به  100 هزار کيلوگرم برسد.

غلام‌علي جعفري افزود: شرکت تعاوني زنبورداران نيشابور با بيش از 300 عضو فعال و بيش از 20000 کلني زنبور عسل، در راستاي هدايت، ساماندهي و پشتيباني‌هاي لازم از توليدکنندگان عسل شهرستان، با هدف افزايش کمي و کيفي عسل توليدي فعاليت‌هاي مطلوب و موثري به‌عمل آورده است.

وی تأکید کرد: اين شرکت آمادگي دارد تا در صورت تمايل اعضا و توليدکنندگان، با انجام آزمايش‌هاي  فني لازم، پس از اطمينان و درج مهر سلامت بر روي عسل‌هاي توليدي، نسبت به ارائه و عرضه به مصرف‌کنندگان اقدام کند.

وي به مصرف‌کنندگان عسل توصيه کرد: از خريد عسل‌هاي ارائه شده توسط افراد دوره‌گرد که به هيچ وجه مورد تاييد شرکت تعاوني زنبورداران نیست خودداري کنند./س

 

برچسب ها: آعاز ، برداشت ، عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.