استاد فیزیک جهان شناسی از دیدگاه قرآن گفت: در آیات متفاوتی آمده که بشر باید کنجکاوی کند و در خلقت عالم تفکر و تدبر کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امیدیانی در سلسله نشست های بخش اعجاز قرآن نمایشگاه قرآن کریم افزود: علم ستاره شناسی از قدیمی ترین و پیشرفته ترین علوم بشری است از آنجا که جهان خارج از کره خاکی ما و مسائل آن در محدوده ستاره شناسی قرار می گیرد اما دامنه این علم بیش از همه علوم دیگر است که به زبان عامیانه تر دانشمندان هرچه قدر در این زمینه بر علم خود می افزایند علم آنها کامل شدنی نیست.

وی در ادامه بیان کرد: در تفسیر آیه 40 سوره نساء در خصوص تفسیر ذره آمده است که ذره در اصل اجزاء فوق العاده کوچکی از غبار است که در هوا معلق است و به هنگام تابش آفتاب از روزنه کوچکی به نقاط تاریک آشکار می شود اما به هر چیز کوچکی ذره گفته شده است و امروزه به اتم که کوچکترین جز اجسام نیز ذره گفته می شود.

امیدیانی از کهکشان سخن گفت و اذعان کرد عامل از میلیاردها کهکشان که توده بسیار بزرگی از ستارگام اجرام سماوی، گاز و غبار هستند تشکیل یافته است.

وی خاطرنشان کرد: کهکشان ها نیز برحسب نوع هر کدام از میلیون تا صدها میلیارد ستاره را در بر می گیرند، قطر کوچکترین کهکشان ها که کوتوله نام دارد در حدود هزار سال نوری است.

در حالی که قطر بزرگترین کهکشان از 200 سال نوری بیشتر است./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار