دانشگاه صنعتی شریف در هر سال به ازاء هر هیئت علمی 2.5 مقاله در سطح ISI منتشر می کند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران،‌ دکتر روستا آزاد در افتتاحیه پنجمین همایش های معرفی رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه گفت: کمبود اطلاعات و معلومات عامل مهمی است برای عدم ورود صحیح داوطلبان به رشته  مورد علاقه خود و دانشگاه صنعتی شریف به منظور ارتقاء آگاهی های داوطلبان در انتخاب رشته ها، امسال پنجمین همایش خود را برگزار می کند و این همایش در این چند سال کمک زیادی در جهت رفع مشکلات دانشجویان داشته است.
 
وی با اشاره به همفکری و کمک اساتید دانشکده های این دانشگاه در معرفی رشته ها افزود: دانشگاه صنعتی شریف جزء معدود دانشگاه هایی است که با یک برنامه راهبردی اداره می شود و هر ساله توانسته به دلیل افزایش کیفیت علمی نفرات اول کنکور سراسری را به خود جذب کند.
 
وی تصریح کرد: دانشگاه صنعتی شریف در حوزه فناوری در سطح دنیا جایگاه خوبی دارد و در زمینه ارتباطات با صنعت یک دانشگاه پیشرو می باشد و کار آفرینی را هم به عنوان اهداف بلند خود در دستور کار دارد.
 
وی مسائل فرهنگی دانشگاه ها را بسیار مهم و تعیین کننده دانست و یادآور شد: چهار سال حضور در دانشگاه فرصتی است که دانشجویان همدیگر را بشناسند و به هم توجه کنند و دانشجویانی که به این دانشگاه وارد می شوند در بدو ورود باید مومن و متعهد و علاقمند به پیشرفت کشور و آبادانی آن باشند و همین روحیه را تا پایان تحصیلات خود حفظ کنند.
 
**حجم قراردادهای دانشگاه صنعتی شریف 2 برابر بودجه آن است
 
دکتر روستا آزاد در ادامه گفت: بعضی از دانشگاه ها برای جذب دانشجویان برتر با جوایز نقدی و غیر نقدی خود قول داده اند که این دانشجویان بتوانند تا سطح دکتر بدون هیچ مشکلی به تحصیل خود ادامه دهند ولی دانشگاه صنعتی شریف هیچ اعتقادی به این مسئله ندارد و تبلیغ خاصی را هم در این زمینه انجام نداده است.
 
وی افزود: در زمینه ارتباط صنعت با وجود اعتبار 70 میلیارد تومانی دولتی این دانشگاه ما در حدود 2 برابر این رقم را با منعقد نمودن قرارداد های صنعتی توانسته ایم برای دانشگاه بدست بیاوریم این در حالی است که در اکثر کشورهای دنیا دانشگاه ها به شدت به بودجه های دولتی وابسته هستند.
 
وی حوزه های تولید فرآورده و محصول را حوزه هایی همچون IT، مخابرات ، مهندسی شیمی، نانو و بایو دانست و تصریح کرد: طراحی و تولید بسیاری از تکنولوژی موبایل ها و نرم افزارهای و سیستم های کارت سوخت از دانشگاه صنعتی شریف است و ماهواره عکسبرداری  دانشگاه شریف در حال طراحی و ساخت با اتمام کار ساخت آن با دقت و وضوح بسیار بالاتری از ماهواره های عکسبرداری موجود کار عکسبرداری هوایی را انجام خواهد داد.
 
وی در پایان گفت: سال گذشته شرکت های دانش بنیان ما حدود 20 میلیارد تومان فروش محصولات داشته اند و در حال حاضر 100 شرکت دانش بنیان پروانه کار خود را اخذ کرده و مشغول به کار شده اند.
 
گفتنی است، پنجمین همایش تخصصی رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه با حضور نفرات برتر آزمون سراسری امروز در دانشگاه صنعتی شریف و با حضور اعضاء هیئت علمی این دانشگاه افتتاح شد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.