همه مادران باردار باید در دوران شیرین بارداری ورزش کنند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،یک متخصص زنان و زایمان در این باره می گوید : ورزش زنان باردار رشد جنین را در دیواره رحم بهبود می‌بخشد و خون و مواد غذایی لازم را بهتر به جنین می‌رساند.

فاطمه لالوها در ادامه انجام حركات ورزشی در زمان بارداری برای زنان را مناسب می داند و در ادامه می افزاید : اگر زنان  قبل از بارداری حركات ورزشی انجام دهند، درزمان بارداری با مشکلات کمتری مواجه خواهند شد.

پزشکان همچنین انجام ورزش های سنگین در این دوران را هم برای مادر و هم برای کودک خطرناک می دانند و می گویند:زنان باردار می‌توانند، در حین حاملگی ورزش‌هایی مانند پیاده ‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری و شنا انجام دهند ولی باید از انجام ورزش‌های رزمی و ورزش‌های سنگین پرهیز کنند.

ورزش به زنان باردار كمك می‌كند كه میزان كافی انرژی در بدن آنها تولید شده و توان كافی برای تغییرات در زمان بارداری را داشته باشند.

ورزش مادر در حین بارداری برای ضربان قلب جنین و وزن آن به هنگام تولد آسیب وارد نمی‌كند بلکه رشد جنین را در دیواره رحم بهبود می‌بخشد و خون و مواد غذایی لازم را بهتر به جنین می‌رساند.

 اما  شنا کردن در زمان بارداری به مادران چه کمکی می کند؟

 شنا کردن بهترین ورزش برای زنان باردار است. البته برخی از پزشکان انجام حرکات کنترل شده و سبک در ورزش ژیمناستیک را هم توصیه می کنند، اما شنا جز بهترین ورزش هاست ..چراکه  شنا کردن موجب القاء آرامش خاطر مادران باردار می شود و به آنها در نفس کشیدن درست هم کمک می کند.

ورزش شنا به زایمان و كنترل اضافه وزن در حین بارداری كمك می‌كند.

اگر قبل از دوران بارداری به طور مداوم شنا می‌کردید، در این دوره هم می‌توانید این کار را ادامه دهید. اگر پیش از این اصلاً اهل شنا نبودید، الان می‌توانید شروع کنید، اما خیلی آرام این کار را انجام دهید. قبل از اینکه وارد استخر شوید، یک سری حرکات کششی ملایم انجام بدهید و بدنتان را گرم کنید.

امیدوارم با رعایت توصیه های بالا دوران بارداری براتون شیرین بگذره./س

 

برچسب ها: بهترین ، ورزش ، مادران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.