رییس هیأت فوتبال خراسان رضوی گفت: نگاه علمی به ورزش فوتبال می تواند موجب توسعه این ورزش در کشور شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگار مشهد و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، عباس چمنیان با اشاره به این مطلب افزود: با توجه به شکل گیری نگاه علمی به فوتبال و رشد آن در دنیا، مدت ها است که نیاز به راه اندازی رشته دانشگاهی فوتبال در کشور احساس می شود.

وی با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد خراسان رضوی در توسعه علم فوتبال اظهار کرد: در استان به لحاظ سخت افزاری، نرم افزاری، نیروی انسانی با استعداد و متخصصان دلسوز توانمندی های فراوانی در حوزه فوتبال وجود دارد که استفاده از آن با تشکیل دانشگاهی در حوزه فوتبال می تواند نمونه اجرایی یک کار موفق در سطح کشور باشد.

رییس هیأت فوتبال خراسان رضوی یادآور شد: نتیجه راه اندازی این رشته دانشگاهی در چندسال آینده مشکل رکود فوتبال در استان را که در طول چندسال گذشته اتفاق افتاده است، از بین خواهد برد.

چمنیان در ادامه با بیان اینکه ایجاد رشته دانشگاهی فوتبال با برگزاری کلاس های مربیگری در فدراسیون منافاتی ندارد، گفت: در کلاس های مربی گیری به علم فوتبال به گستردگی پردازش آن در دانشگاه پرداخته نمی شود همانطور که تاکنون چند نفر از مربیان فوتبال کشور، تقاضای شرکت در دانشکده فوتبال کرده اند.

وی در مورد چگونگی برگزاری کلاس های این رشته اظهار کرد: در فاز نخست در مقطع کاردانی دانشگاه علمی کاربردی کلیات علم فوتبال آموزش داده می شود و در مقاطع بالاتر کارشناسی و کارشناسی ارشد که در آینده به بدنه این دانشگاه در رشته فوتبال اضافه خواهد شد به دروسی مانند بدنسازی، دروازه بانی، تغذیه فوتبال و . . . پرداخته خواهد شد.

رییس هیأت فوتبال خراسان رضوی افزود: در مرحله نخست شرکت در آزمون پودمانی دانشکده فوتبال وابسته به دانشگاه علمی کاربردی که در مردادماه اعلام خواهد شد انجام می شود و مرحله دوم به صورت گزینشی تخصصی از طریق دانشگاه و از میان افرادی که سابقه فعالیت در ورزش فوتبال داشته باشند، انجام خواهد شد.

چمنیان ابراز امیدواری کرد: با شروع به کار این دانشگاه فرصتی مهیا شود تا در رشته های مختلف ورزشی قهرمانانی تحصیل کرده و آشنا با علم روز رشته ورزشی خود داشته باشیم.

گفتنی است مرکز علمی کاربردی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی وابسته به دانشگاه جامع علمی کاربردی از مهرماه سال جاری در 4 رشته ورزشی فوتبال، کشتی، هندبال و شنا دانشجو می‌پذیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.