توجه زیادی به وضعیت ارز دانشجویی نمی شود و این در حالی است که باید امکان تحصیل در رشته های مادر فراهم شود.

امیر طاهرخانی در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا با توجه به وضعیت ارزی در کشور توجه زیادی به این مسئله نمی شود البته باید به این نکته توجه کرد که ارز باید در جایی مصرف شود تا نیاز کشور به خصوص در زمینه تحصیل در رشته های مادر در داخل کشور اختصاص پیدا کند.
 
وی افزود: هم اکنون زمینه ایجاد رشته های جدید در کشور امکان پذیر نیست و این در حالی است که باید تلاش بیشتری در جهت گسترش علمی کشور اختصاص یابد تا امکان تحصیل در داخل کشور برای دانشجویان فراهم شود.
 
*** طبق بخش نامه بانک مرکزی در خصوص ارز عمل می کنیم
 
حسن مسلمی نائینی مدیر کل امور بورس وزارت علوم و تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: بحث ارز دانشجویی در ابتدا باید تاییديه دانشجویان از سمت وزارت علوم ارائه شود و در مرحله ارائه ارز باید بانک مرکزی اقدام کند که البته ما سعی کردیم که برنامه های موثری در جهت ارائه هر سریعتر ارز به دانشجویان داشته باشیم چنانچه در سه ماه گذشته تاکنون هر دو هفته یکبار تعداد زیادی از معرفی نامه ها برای دریافت ارز از سمت وزارت علوم تایید می شود.
 
مسلمی نائینی تصریح کرد: البته بانک ها در رابطه با مسئله ارز متناوب عمل می کنند چنانچه باید یک سیاست واحدی در این زمینه داشته باشند.
 
وی خاطر نشان کرد: ما درمسئله ارز طبق بخش نامه بانک مرکزی عمل می کنیم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار