حذف پذیرش دختران از رشته های دانشگاهی عادلانه نبوده و هنوز هدف از انجام آن مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران، بحث حذف پذیرش دختران از 77 رشته دانشگاهی در 36 دانشگاه موضوعی است که اعتراضات زیادی از دانشجویان دانشگاه های کشور را به همراه داشته است.

براساس این گزارش، حذف پذیرش دختران در گروه های پنجگانه دانشگاهی علوم انسانی، ریاضی و فنی، علوم تجربی، هنر و زبان های خارجی در تمامی رشته های ضورت گرفته اما برخی از رشته همچون مهندسی به نوعی درحذف پذیرش دختران رکورد شده است به همین دلیل به سراغ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفتم تا دلیل این امر را پیگیری کنیم.

امید طاهر خانی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو و با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: حذف پذیرش دختران از رشته های دانشگاهی عادلانه نیست و این امر محدودیتی را برای دانشجویان دختر به وجود آورده است.

وی افزود: با توجه به افزایش ظرفیت دانشگاه ها انتظار می رفت که فضای بیشتری برای تحصیل دختران در رشته های مورد علاقه صورت گیرد و به نوعی به سمت عدالت آموزشی پیش برویم.

طاهر خانی تصریح کرد: البته با توجه به بحث بومی سازی دانشگاه ها که به نوعی داوطلبان شهرستانی از پذیرش در دانشگاه ها برتر محروم شدند انتظار می رفت که امکاناتی ایجاد شود تا داوطلبان راحتر به تحصیل بپردازند.

طاهر خانی در ادامه گفت: هنوز علت و هدف اجرای این طرح مشخص نیست و انتظار می رود که توجه بیشتری به این بحث صورت گیرد تا در همه رشته ها هم دانشجویان دختر و هم دانشجویان پسر به تحصیل بپردازند و پرورش پیدا کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Germany
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۱
تصمیم احمقانه ای گرفته شده امیدوارم امام زمانی که خودشان اعتقاد دارن و ما اعتقادداریم به داد این جمعیت زنان برسه و عدالت را برای این جماعت که نوک بینیشان را بیشتر نمی بینند تعریف کند ، روی عربستان را سفید کردن اصلا بهتر حکم زنده بگور کردن دختران را بدهید و خودتان را خلاص کنید در آنصورت اجتماع هم اسلامی می شود
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری92
۱۱:۳۱ ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
3سال زندگیم با خوندن ریاضی گذشت کلی موقعیت خوب رو از دست دادم حالا نمی تونم تو رشته ی مورد علاقم درس بخونم چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
کنکوری
۱۱:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۱
با زندگی و احساسات و آینده ی مردم بازی میکنن . خدایا ، تو جای حق نشستی .
آخرین اخبار