مشاور اجرایی سازمان سنجش گفت: تا سال 92 آزمون سراسری و کنکور برگزار می‌شود و برای سال 93 به بعد بر اساس مصوبه مجلس تصمیم‌گیری می‌شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حسین توکلی در مراسم تجلیل از برترین‌های کنکور در اردبیل افزود: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی کارگروهی به ریاست وزیر علوم و چندین وزیر و کارشناسان امر تشکیل شده است تا نحوه پذیرش دانشجو را در دانشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار دهند که ما برای حذف یا باقی‌ ماندن کنکور منتظر نتایج این کمیته هستیم.

وی گفت: براساس هماهنگی‌هایی که انجام شده تا سال 92 برگزاری آزمون سراسری به شکل موجود ادامه می‌یابد و تغییر چندانی را در این زمینه شاهد نمی‌باشیم تا در سال‌های بعدی نحوه پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی و یا آیتم‌های دیگر ابلاغ و مورد توجه قرار گیرد.

توکلی در مورد کاهش تعداد داوطلبان در آزمون سراسری امسال افزود: این کاهش در حال حاضر به صورت قطعی مشخص نیست اما اواخر امسال و با پایان یافتن زمان داده شده برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در آزمون سراسری می‌توان به صورت قطعی میزان کاهش را اعلام کرد.

مشاور اجرایی سازمان سنجش همچنین استان یزد را پیشتاز رتبه‌های کنکور در کشور اعلام کرد و گفت: استان یزد سال‌ها است که رتبه اول قبولی در کنکور را دارد و استان مازندران، سمنان، گیلان و قم در آزمون سراسری سال 90 در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

مشاور اجرایی سازمان سنجش در ادامه رتبه استان اردبیل را نوزدهم اعلام کرد و افزود: هر چند نمره خام دانش‌آموزان این استان مناسب و در جایگاه هفتم است اما به دلیل دایر شدن رشته‌های اندک بومی در دانشگاه‌های استان اردبیل و استان‌های همجوار شانس قبولی داوطلبان این استان کمتر است که امیدواریم با افزایش رشته‌های بومی و منطقه‌ای این مشکل نیز برطرف شود./س 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.