به منظور توسعه زمین های کم بازده استان گلستان ، باغ زیتون ایجاد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان ؛ مدیر جهاد كشاورزی مراوه تپه گفت : پروژه 350 هكتاری باغ زیتون قابل توسعه به 700 هكتار در قالب مشاركت 700 نفر از اهالی در شركت تعاونی تولید رستایی آق تقه جدید به اجرا درآمده است.

'سلیمان محمدی' با بیان اینكه این پروژه، نقش قابل توجه ای دراشتغال، معیشت و بهبود شرایط زندگی مرزنشینان این منطقه مراوه تپه خواهد داشت، افزود: علاوه براین این پروژه در حفظ خاك و جلوگیری از فرسایش آن، تلطیف هوا و بهبود شرایط اكولوژیكی منطقه تاثیر به سزایی خواهد داشت.

مدیر جهاد كشاورزی مراوه تپه گفت: آبیاری باغ زیتون آق تقه جدید به شیوه تحت فشار و قطره ای صورت می گیرد و بر این اساس عملیات تجهیز و نصب ایستگاه پمپاژ این پروژه با 12میلیارد ریال هزینه به پایان رسیده است.

مدیر عامل شركت تعاونی تولید روستایی آق تقه جدید نیز گفت: طرح آبیاری این پروژه در حال حاضر در مرحله لوله گذاری و انتقال آب در محور 8 كیلومتری ایستگاه پمپاژ در حاشیه رودخانه اترك تا آب بندان احداث شده در عرصه باغ زیتون در آق تقه جدید است.

'كرم غراوی ' با بیان اینكه، برای اجرای خط انتقال آب این پروژه 15 میلیارد ریال اختصاص یافته است، افزود: در اجرای این طرح از لوله های به قطر 75 سانتیمتری و فشار آب 550 تا 600 لیتر در ثانیه است.

وی همچنین از احداث آب بندان در عرصه باغ زیتون این روستا خبر داد و افزود: در قالب این پروژه آب بندانی به مساحت 100 هكتار و به ظرفیت 1 میلیون مترمكعب و قابل توسعه به 5 میلیون مترمكعب احداث كردیم كه آب انتقال یافته به این آب بندان، از طریق سیستم تحت فشار و قطره ای، برای آبیاری باغ زیتون مورد بهره برداری قرار می گیرد.

روستای آق تقه جدید در 40 كیلومتری شمال غربی شهرستان مراوه تپه قرار دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.